Motorsåg och handhållet

Husqvarna 444 gs något att ha?

12 inlägg 7177 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Husqvarna 444 gs något att ha?

Ekplanka  
#549324 Köpte lite verktyg häromdagen och kom över en husqvarna 444 gs. Inte mkt använd och riktigt bra skick, men en gammal maskin.

Någon som använder / använt en sån och vad tyckte ni om den? Om jag säljer den vidare vad brukar man få för en sån?



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 444 gs något att ha?

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#549339 De är 40 år gamla så de räknas nu som samlarsåg enligt mig.
Svårt o hitta tändningar nu.
Starta den o se, den går nog!

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 444 gs något att ha?

Avslutat-02  
#549350 En bra såg. Håller länge. Som skrivet svårt med delar...

Marknadsvärde ca 500- 1000 kr i fungerande.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 444 gs något att ha?

isteskog  
#549358 En av de bättre äldre sågar jag haft!

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 444 gs något att ha?

ulfgustav  
#549437 En bra såg som jag använde mycket köpte den begagnad, jag använde den ett antal år innan den var helslut

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 444 gs något att ha?

finskpinne  
#549650 Farsan köpte en i början av 80-talet när han ännu skotade efter manuellhuggarna, då använde han den till att kapa ner stubbarna i körstråken på vintrarna när snödjupet hade gjort det svårt för huggarna att få korta stubbar. Sedan dess har det kapats mycket ved och fällts mååånga träd med den sågen. Den har överlevt många andra sågar under åren. Ingen såg man vill hugga med efter att man kört modernare sågar men den är en riktig slitvarg...

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 444 gs något att ha?

Avslutat-02  
#549661 Är det bara så att kopplingen och allt fungerar så tror ja nog att ja hellre skulle tagit den sågen.....

Visst avvib är bättre nu men sågen är väldigt bra

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 444 gs något att ha?

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#549677 Vet inte om jag kan hålla med dig om det. Jag gillar gummidämparna om de är friska. De tar mer av de små vibrationerna än stålfjädrarna känns det som. Tyckte lika dant förr om 254/262.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 444 gs något att ha?

Avslutat-02  
#549679 Ja har haft en 444 SG själv ångrar att ja sålde den, den startade alltid och gick bra.
Svärfar har en hva 240 han fick en Jonsered 2240s av mig han högg en dag sedan tog han 240:in igen.
Nu sågar han enbart riktigt klent med Jonsereden och allt annat med 240:in.

Ja tycker 2240 är en liten rolig såg ....
Men hva 444 är grym

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 444 gs något att ha?

Ella  
#557005
Ekplanka skrev:Köpte lite verktyg häromdagen och kom över en husqvarna 444 gs. Inte mkt använd och riktigt bra skick, men en gammal maskin.

Någon som använder / använt en sån och vad tyckte ni om den? Om jag säljer den vidare vad brukar man få för en sån?


Har en 444, hjälpt farsan att gallra och kapat ved med den och fungerar hur bra som helst! Iof inte 40 timmars veckor då.

Enda problemet jag har haft med den & två sågar till plus en äldre röjsåg är att den blev svårstartad och stannade den blev den helt omöjlig. Efter en del efterforskning och testande så var det bensinen det berodde på i detta fall. 95 oktan som varit i dunk i några veckor, så rekommenderar 98 oktan eller Aspen. Aspen är betydligt dyrare men efter det så har det inte varit några bekymmer. Fick ändra lite på H & L skruvarna bara.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 444 gs något att ha?

anersimyra  
#557006 444 var en grym såg som jag verkligen plågat skiten ur utan att den protesterat.. :-bd :ymparty:

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 444 gs något att ha?

halvproffs  
#557171 Jag har en 444 i fullt fungerande skick. Genomgången av den lokale husqvarnasäljaren för 1000kr. Till sfo-medlemmar 500kr.
En Stihl ms 170 med ny kedja och nytt svärd. 500kr. Bra skick.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).