Uppvärmning

Baxi eller Värmebaronen?

9 inlägg 6732 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Baxi eller Värmebaronen?

henkperz  
#548216 Ja som rubriken lyder är jag kluven vilken panna jag ska välja!

Jag har kollat på Baxi bonus light (30kw) och vedolux 30. Kommer att stoppa in 1500l acktank (2x750)

Ös på med tips och goda råd :)



   TS
Användarvisningsbild

Re: Baxi eller Värmebaronen?

Granstorp  
#548226 Är övertygad om att båda pannorna är bra, men jag hade nog valt Vedoluxen pga deras smidiga sotning som sker rakt framifrån!

Användarvisningsbild

Re: Baxi eller Värmebaronen?

källshult  
#548229 Jag har vedolux 37 med 3 st 750 tankar och mycket nöjd med den . Den är lätta att sota och tända skulle vara större vedvolym det går två i lägg för att fylla tankarna från 40 grader till 90-100 grader

Användarvisningsbild

Re: Baxi eller Värmebaronen?

Göt  
#548243 Jag har en vedolux 40 ub och två 750 liters tankar, tycker den fungerar bra...

Användarvisningsbild

Re: Baxi eller Värmebaronen?

Kenya Cane  
#548248 Jag har en Vedolux 37 och 5x500 acktankar. Är mycket nöjd, enkel sotning, ångrar inte köpet! 👍

Avatar Fallback

Re: Baxi eller Värmebaronen?

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#548258 Hur lång ved går de i pannorna?

Avatar Fallback

Re: Baxi eller Värmebaronen?

Ldsaren  
#548259 Jag har typ gammal Baxi .solo plus med tryckfläkt från 2000, halvmeterved.
Jag har inte bytt keramik i den än eller nått annat ,lite tråkig och sota däremot.

Avatar Fallback

Re: Baxi eller Värmebaronen?

Lasse z  
#548280 Jag har en Värmebaronen 40 UB och är jättenöjd, otrolig lättsotad vilket är viktigt för att kunna ta tillvara energin som veden ger, tänk på att inte välja för liten vattenvolym till din anläggning , tänk 10 liter vatten per kvadratmeter golvyta som du ska värma det har jag ( i Dalarna) och då blir det bekvämt med vedeldning.

Användarvisningsbild

Re: Baxi eller Värmebaronen?

källshult  
#548602 Lite mer info om Värmebaronen https://varmebaronen.se/vedolux-37/

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar