ATV och UTV i skogen

extra arbetsbelysning på atv med timmervagn

19 inlägg 8045 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: extra arbetsbelysning på atv med timmervagn

halvproffs  
#547680 Håller nog med tokslut där. Dagens pannlampor är ju suveräna och behövs i övrigt också.

ATV från Bengtssons
Användarvisningsbild

Re: extra arbetsbelysning på atv med timmervagn

Chamelon  
#548088 Pannlampa är ett bra alternativ. Jag kan varmt rekommendera LED Lenser H14R.2, vi har flera stycken på jobbet. Bra batteritid och otroligt bra ljus.

https://www.valostore.se/produkt/led_lenser_h14r2/?variant=716&gclid=Cj0KCQiAkMDiBRDNARIsACKP1FEkxjsjNdwalihYKgWjxCUJ93nhRkSjdjR9jsUd8_NQzK2KhNI4WdUaAhR0EALw_wcB

Användarvisningsbild

Re: extra arbetsbelysning på atv med timmervagn

svampbob  
#548139 När jag körde med avestavagnen så lastade jag ofta av i pannlampans sken. Minns att jag bland de första gångerna fick en aha upplevelse när jag upptäckte att ljuskäglan hela tiden föll på gripen när jag flyttade stockarna från vagn till välta. Det tog en sekund innan jag insåg att det var jag som rörde huvudet med gripen :d

Avatar Fallback

Re: extra arbetsbelysning på atv med timmervagn

Ent  
#548149 Med tanke på att standard 1A 15 W LED-strålkastare idag går att få för en hundring, tom i Sverige, så kan man nog kosta på sig ett par fast monterade såna på vagnen.

Därutöver är en bra pannlampa ett måste, det har blivit fasen så mörkt nuförtiden. Mörkret var mycket ljusare bara för 10 år sedan. För att inte tala om på 80-talet efter två pilsner, då såg det mesta ljust ut👌😄

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).