Traktorer och processorer

Deutz traktor med snurrhytt! (video)

45 inlägg 14665 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Deutz traktor med snurrhytt! (video)

Granmann  
#546066
VimekarenLastEdition skrev:Såg en traktor, redskapsbärare på tuben för många år sedan där man vände hela innehållet i hytten hela (golvplattan) har sökt efter den men ej hitta igen den.. Kanske nån här har koll och kan dela?
Fendt 800 og 900 serien var å få med denne løsningen.

Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Deutz traktor med snurrhytt! (video)

Fredrik Reuter  
#546067 Här var en till på traktorn med flishugg.


   TS
Avatar Fallback

Re: Deutz traktor med snurrhytt! (video)

VimekarenLastEdition  
#546085
T Landström skrev:
VimekarenLastEdition skrev:Såg en traktor, redskapsbärare på tuben för många år sedan där man vände hela innehållet i hytten hela (golvplattan) har sökt efter den men ej hitta igen den.. Kanske nån här har koll och kan dela?
Va det inte New Holland som hade en sådan...

Vad jag sett vänder man stolen på dom

Användarvisningsbild

Re: Deutz traktor med snurrhytt! (video)

JohannesG  
#546087 Större modeller av MB trac hade så man snurrade runt stol, ratt, pedaler och instrumentbräda. Hydraulik och växelspakar följde inte med.

Men frågan är ju om det var en traktor eller redskapsbärare du sett, allt som nämnts är ju traktorer.

Avatar Fallback

Re: Deutz traktor med snurrhytt! (video)

VimekarenLastEdition  
#546095
JohannesG skrev:Större modeller av MB trac hade så man snurrade runt stol, ratt, pedaler och instrumentbräda. Hydraulik och växelspakar följde inte med.

Men frågan är ju om det var en traktor eller redskapsbärare du sett, allt som nämnts är ju traktorer.

Såg ut som en traktor ingen jättestor men vad jag minns var det ingen av dom vanliga märkena om man nu kan säga så..

Användarvisningsbild

Re: Deutz traktor med snurrhytt! (video)

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#546162


Versatile

Användarvisningsbild

Re: Deutz traktor med snurrhytt! (video)

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#546163


TV140

Användarvisningsbild

Re: Deutz traktor med snurrhytt! (video)

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#546168


TV6070

Användarvisningsbild

Re: Deutz traktor med snurrhytt! (video)

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#546170


TV6070 Band

Avatar Fallback

Re: Deutz traktor med snurrhytt! (video)

Gaffe  
#550661 Jag har funderat en del kring denna typen av traktor, då jag själv letat efter en fast i mindre storlek. Kan det vara så att de inte är så himla bra, jag menar att de då borde slagit igenom bättre på marknaden...

Användarvisningsbild

Re: Deutz traktor med snurrhytt! (video)

JohannesG  
#550690 Kan även vara att många inte ser fördelen med att köra vissa redskap baklänges.

Avatar Fallback

Re: Deutz traktor med snurrhytt! (video)

Gaffe  
#550701 Överblicken bakåt på tex en betesputs som du kör med backandes är ju betydligt bättre än på en frontmonterad när du kör framåt. Tänker på att upptäcka sten mm.

Användarvisningsbild

Re: Deutz traktor med snurrhytt! (video)

JohannesG  
#550715 Dels det och att en betesputs eller slåtterkross följer med bättre i svängarna. Eller varför är tröskor och hackar byggda på det hållet..?

Avatar Fallback

Re: Deutz traktor med snurrhytt! (video)

Gaffe  
#550725
JohannesG skrev:Dels det och att en betesputs eller slåtterkross följer med bättre i svängarna. Eller varför är tröskor och hackar byggda på det hållet..?
Jo precis, i synnerhet om den är midjestyrd likt NH TV140. En framaxelstyrd traktor kommer ju skicka ut bakändan likt en baklastare. Lindners fyrhjulstyrda skulle säkerligen vara mer följsam om den hade vändbar förarplats.
Har kört en del Norcar skotare och Hydrema 912 dumper, säga vad man vill, men bra framåtsikt var det iaf även om de inte har ett frontmoterat redskap som vi diskuterade här.

Avatar Fallback

Re: Deutz traktor med snurrhytt! (video)

Gaffe  
#550743 Hittade en bastard, synd med udda fåglar och låg markfrigång https://www.bmtractors.com/forestry-sector/?lang=de

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).