Öppna kategorin

Skithuset

228 inlägg 56522 visningar 26 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Skithuset

sundelius  
#543086
Torbjörn Johnsen skrev:Ska du sälja tältet nu när du fått klart skithuset? Jag måste givetvis rådfråga Fredrik först men det skulle ju vara forumistisk hårdvaluta att ha med på mässorna i sommar. Ja menar, har vi köpt en skördare så ter det här sig som nästa logiska investering. Vem skulle inte vilja titta in i ”Suddens tält” på en korv eller två :-bd
Hojta till om du ska sälja :d


Aldrig i livet att jag säljer tältet, då skulle du ju inte tillhöra den exklusiva skara som besökt denna exotiska plats :lol:
Allvarligt talat, har ett fjäll som jag definitivt inte får upp skithuset på. Så delar av fastigheten kommer det också fortsättningsvis bedrivas tältläger på

   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Skithuset

Hema  
#543094 Gratulerar till ett värdigt arbete väl utfört! Hoppas att den nu kommer skänka dig många trevliga stunder. 👍

Användarvisningsbild

Re: Skithuset

sundelius  
#543098
Torbjörn Johnsen skrev:Sundelius kanske kan ta fram ritning eller ett GDS-kit för skogsägare som vill bygga sitt eget chateu.

Nja men jag kan bjuda på receptet, helt gratis.
1. Köp en gödselspridare
2. Riv av allt onödigt ( typ allt utom däcken)
3. Gör en lagertömning på allt bra att ha material som du sparat på dig (skogsforumare är ekorrar)
4. Spika alternativt skruva (beroende på vad ni hittat i lagertömningen) sedan ihop sakerna. Hur och i vilken ordning är inte så noga, ingen inredningstidning kommer göra ett reportage ändå
5. Och här kommer det viktigaste. Förhoppningsvis har ni hittat en vedeldad kamin i lagret annars får ni göra som jag och tigga en av en snäll granne. Installera den och kör till skogen.

Känner ni inte sen att livet är fullkomligt förordar jag samtalsterapi :smile:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Skithuset

sundelius  
#545406 Nu har jag fått testa bygget i sitt rätta element. Löjligt nöjd, inga stora grejer som jag skulle vilja ändra på.
Jag och vovven har det varmt och så ombonat man bara kan önska.
Små förbättringar blir det nästan varje dag

1547830269_img_20190117_132152_192.jpg
1547830322_20190110_080553.jpg

   TS
Avatar Fallback

Re: Skithuset

stone66  
#545418
sundelius skrev:Nu har jag fått testa bygget i sitt rätta element. Löjligt nöjd, inga stora grejer som jag skulle vilja ändra på.
Jag och vovven har det varmt och så ombonat man bara kan önska.
Små förbättringar blir det nästan varje dag

1547830269_img_20190117_132152_192.jpg
1547830322_20190110_080553.jpg

Gick det bra med kaminen o strålningsvärmen klarar det sig?

Användarvisningsbild

Re: Skithuset

sundelius  
#545420 Japp, inga problem

   TS
Användarvisningsbild

Re: Skithuset

totte  
#545538 Härliga tider! :-bd

Användarvisningsbild

Re: Skithuset

Vardon  
#545539
sundelius skrev:Hur och i vilken ordning är inte så noga, ingen inredningstidning kommer göra ett reportage ändå


Det där borde det ju ändras på, ta tex Sveriges mästerkock, de borde få i uppgift att laga en rätt och sen åker de ut i skogen till oss huggare och vi får värma maten, i micro, luffarspis, kamin eller vad vi nu har för metoder och sen ska betyget delas ut. Maten hamnar ändå i en matlåda förr eller senare.... Skulle nog göra juryn gott med ett par timmar brossling med i skogen....

Avatar Fallback

Re: Skithuset

Brorsan  
#545804 Gårdagens mat uppvärmd i matlåda smakar alltid bättre än igår, så där får dom problem med nylagad mat.
(Kan förstås vara så att man är hungrig). ;)
Olle

Användarvisningsbild

Re: Skithuset

halvproffs  
#545863 Har en solpanel som ska monteras på huggarkojan när vädret blir skönare. Någonting du funderat på? Har haft den på jaktstugan och den har funkat perfekt i 15år. Köpte ny solpanel dit så nu blir huggarkojan moderniserad snart.

Användarvisningsbild

Re: Skithuset

sundelius  
#545870
halvproffs skrev:Har en solpanel som ska monteras på huggarkojan när vädret blir skönare. Någonting du funderat på? Har haft den på jaktstugan och den har funkat perfekt i 15år. Köpte ny solpanel dit så nu blir huggarkojan moderniserad snart.

Nej faktiskt inte, har inte saknat elektricitet. ........... än iallafall

   TS
Användarvisningsbild

Re: Skithuset

halvproffs  
#545871 Bättre än man tror. Man får lyse, kan ladda telefon mm. Stearinljus som belysning känns imte nå säkert.

Användarvisningsbild

Re: Skithuset

sundelius  
#545873 Jag har arbetslampor som jag använder de gamla laddbara batterierna till som jag haft till snickardelen. Ett batteri räcker ett par dagar och jag har flera så det finns alltid ett extra på lager.

   TS
Avatar Fallback

Re: Skithuset

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#545874
halvproffs skrev:Bättre än man tror. Man får lyse, kan ladda telefon mm. Stearinljus som belysning känns imte nå säkert.

Spelar de nån större roll om den hamnar skuggigt?

Användarvisningsbild

Re: Skithuset

halvproffs  
#545934 Det är bättre ju mer ljus det blir på panelen. Kanske halv kapacitet i skugga. Brukar räcka ändå.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).