Motorsåg och handhållet

Motorsåg

5 inlägg 1743 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Motorsåg

Vilgot005  
#544797 Får jag som är under 18 köra motorsåg på min pappas mark när han är med? :?:



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Motorsåg

Westra Aros  
#544798 Vill minnas att det är 16 år med förälders tillsyn

Användarvisningsbild

Re: Motorsåg

Arvid0  
#544803
Westra Aros skrev:Vill minnas att det är 16 år med förälders tillsyn
från wikipedia: "För att arbeta ensam med motorsågeller röjsåg ska man vara minst 18 år (inte minderårig), det är alltså en lämplig ålder för att ta motorsågs- eller röjsågskörkort. Om man är fysiskt och psykiskt mogen är det dock tillåtet att arbeta med motorsåg och röjsåg redan från 16 års ålder om det inte är ensamarbete."

Användarvisningsbild

Re: Motorsåg

Kenya Cane  
#544829 Tja, jag röjde med motorsåg från 12-årsåldern. Men det var andra tider för 40 år sedan, inget jag skulle låta mina egna barn göra. Olyckor händer, och hände...

Avatar Fallback

Re: Motorsåg

Avslutat-02  
#545205 Ganska säker på att det är så här: 16 år vid utbildning. Men om din far lär upp dig och du har all skyddsutrustning som behövs och tar det lugnt så går det bra.
Vet inte om din far har motorsågskörkort,
Skitsamma är du skriven på samma fastighet så är det bara att köra, då ingen av er behöver ha kortet =)) . Lycka till

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).