ATV och UTV i skogen

Vilken ATV kör ni med?

920 inlägg 595497 visningar 165 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Vilken ATV kör ni med?

Vilsten  
#527041
mattiaseng skrev:Kapar tråden lite. Har hittat en Suzuki kingguard 750 årsmodell 2012, 615mil för 75000
Låter det dyrt eller ett normalt pris?

Inkl moms antar jag? Känns som lite i överkant men å andra sidan är begagnade fyrhjulingar generellt sett över värderade enligt mig. Är det ex moms hade jag inte ens funderat på köp.

ATV från Bengtssons
Avatar Fallback

Re: Vilken ATV kör ni med?

Hema  
#527048 Beror mycket på skicket.

Användarvisningsbild

Re: Vilken ATV kör ni med?

Byggonomen  
#527055 Så ska det åkas 👍

Avatar Fallback

Re: Vilken ATV kör ni med?

mattiaseng  
#527105
Vilsten skrev:
mattiaseng skrev:Kapar tråden lite. Har hittat en Suzuki kingguard 750 årsmodell 2012, 615mil för 75000
Låter det dyrt eller ett normalt pris?

Inkl moms antar jag? Känns som lite i överkant men å andra sidan är begagnade fyrhjulingar generellt sett över värderade enligt mig. Är det ex moms hade jag inte ens funderat på köp.
Inkl. Moms.
Handlaren är nog lite dyr överlag. En ny maskin hos denne gick på 24tusen när man kan hitta lika maskiner runt 16

Avatar Fallback

Re: Vilken ATV kör ni med?

Hema  
#527233 Aha, trodde det var privat, men då ingår väl lite garanti?

Användarvisningsbild

Re: Vilken ATV kör ni med?

Pertan69  
#542661 Hej! ny här och läst igenom nästan hela tråden, jo det tog ett tag :-bd

Ska ju ha en maskin för att hämta lite vindfällen, släpa lite älgar, tänkte inte lägga en förmögenhet på detta men kollat in kodiak 400 runt 97-04 verkar vettig.

Det som slog mig är att inte en kommentar om Stels maskiner, är det ingen som kör dessa i skogen?

Avatar Fallback

Re: Vilken ATV kör ni med?

skogsbonne  
#542701
Pertan69 skrev:Hej! ny här och läst igenom nästan hela tråden, jo det tog ett tag :-bd


Det som slog mig är att inte en kommentar om Stels maskiner, är det ingen som kör dessa i skogen?



En ny maskin på marknaden med bristfällig kvalite, dom flesta som arbetar köper en märkesmaskin :-bd

Avatar Fallback

Re: Vilken ATV kör ni med?

Ent  
#542707 Stels är nya på marknaden, men vet man verkligen något om kvaliteten? Någon som har egen erfarenhet?

För övrigt är väl Yamaha alltid ett säkert kort, men om ekonomin och Chefen tillåter så satsa på märkes-ATV med styrservo. Det blir dyrare förstås men man får ändå betala så pass mycket även för en gammal märkesmaskin utan servo att det "lönar sig" (om man nu kan använda det uttrycket i samma mening som ordet ATV...). Det är vid backning med vagn som servon gör störst nytta.
Senast redigerad av Ent mån 07 jan 2019, 12:39, redigerad totalt 2 gånger.

Avatar Fallback

Re: Vilken ATV kör ni med?

Hema  
#542708 Jag skulle nog välja en atv medinsprutning. Om du har ekonomi för det.

Avatar Fallback

Re: Vilken ATV kör ni med?

Ent  
#542710
Hema skrev:Jag skulle nog välja en atv medinsprutning. Om du har ekonomi för det.


Om jag måste välja mellan styrservo och insprutning vinner servon alla dar i veckan.
Men då har jag ju lite skröplig axel, stel nacke mm så det påverkar ju min syn på saken.

Avatar Fallback

Re: Vilken ATV kör ni med?

Hema  
#542840
Ent skrev:
Hema skrev:Jag skulle nog välja en atv medinsprutning. Om du har ekonomi för det.


Om jag måste välja mellan styrservo och insprutning vinner servon alla dar i veckan.
Men då har jag ju lite skröplig axel, stel nacke mm så det påverkar ju min syn på saken.

Ja servo är mycket trevligt och ger bättre andrahandsvärde. 👍

Avatar Fallback

Re: Vilken ATV kör ni med?

mrvimek  
#542844
Hema skrev:
mrvimek skrev:Äger en polaris 570 som ska sälja då ja ska köpa en can am :)!

Vad har fått dig på denna tanke?
efter 5 remmar på 96 timmar och två drivaxel samt st garantin gick bort så köpte ja ny can am ABS

Användarvisningsbild

Re: Vilken ATV kör ni med?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#542850
Hema skrev:
Ent skrev:
Hema skrev:Jag skulle nog välja en atv medinsprutning. Om du har ekonomi för det.


Om jag måste välja mellan styrservo och insprutning vinner servon alla dar i veckan.
Men då har jag ju lite skröplig axel, stel nacke mm så det påverkar ju min syn på saken.

Ja servo är mycket trevligt och ger bättre andrahandsvärde. 👍

Finns det atv med förgasare nuförtiden?

Avatar Fallback

Re: Vilken ATV kör ni med?

Hema  
#542855 Jag trodde det handlade om en begagnad maskin.

Avatar Fallback

Re: Vilken ATV kör ni med?

Grävlingen  
#545755
IMG_0371.JPG
polaris 570-17 260h aldrig slirat drivrem @mrvimek skit bakom styret🤷‍♂️

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).