Före och efter jobbet

Växthuseffekt?

7 inlägg 10862 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Växthuseffekt?

halvproffs  
#52373 VÄxthuseffekten och traktorn funkade inte idag. Skulle ut å hugga det sista grantimret, tittade på termometern -21 Brrr. I med motorvärmaren i traktorn hämtade tidningen, fikade klädde på mig och skulle iväg. ett varv på startmotorn det var allt, hämtade ett till batteri, samma sak. Lyssnade på värmaren och den sprakade som vanligt när den går. Väntade en stund till, hämtade ett till batteri , provade starta, ingenting hände. satte det första batteriet på laddning.Den där Jä---a Murfhy eller hur det stavas. Nu är klockan 10.30 och det är (bara) 13,3grader :!: Sen nyår tror jag det har varit plus en enda dag. Har varit en perfekt huggarvinter. 3-4dm snö och bra tjäle i marken. Snöskoteråkarna har högtidsstunder.Nä nu måste jag ut och göra ett försök till sen...?



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Växthuseffekt?

totte  
#52459 Fick du igång traktorn?

(Murphy 8) )

Användarvisningsbild

Re: Växthuseffekt?

halvproffs  
#542023 Sent svar men sen dess har den nog alltid startat 🙂 👍 10 år nästan ingen tid är skulle nolltax skrivet. Tyvärr har han hos oss inte skrivet mer.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Växthuseffekt?

totte  
#542155 Så bra! :d Och Nolltax vi saknar. Han för språkets outgrundligaste nyanser känsla besatt.

Avatar Fallback

Re: Växthuseffekt?

granen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#542299 Det är medeltemperaturen globalt de mäter, inte enstaka kalla nätter

Användarvisningsbild

Re: Växthuseffekt?

totte  
#542371 Och i den här rätt ålderstigna tråden får vi nog mäta den övergripande ironin i stället för åsikten om den enskilda dagen.

Användarvisningsbild

Re: Växthuseffekt?

halvproffs  
#542499
totte skrev:Och i den här rätt ålderstigna tråden får vi nog mäta den övergripande ironin i stället för åsikten om den enskilda dagen.


Så är det! Verkar som att Totte känner mig. :grin:
Man ska nog inte ta det så vetenskapligt alltid det jag skrivit har. :mrgreen:

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).