Skogsröjning

Före och efter röjning

11 inlägg 7777 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Före och efter röjning

halvproffs  
#79590 Vilken otrolig skillnad på 1 år :surp: :mrgreen: [img]
vietnam%20229.jpg
vietnam%20229.jpg
[/img]



   TS
Stihl Motorsågar och Röjsågar
Avatar Fallback

Re: Före och efter röjning

Fredde73  
#79593 Hmm ???

Ja snacka om lyckad röjning. Från granplantor till timmertallar på bara ett år...???

Användarvisningsbild

Re: Före och efter röjning

halvproffs  
#79596 Sanningen är den att jag gjorde ett försök att få in bilder på forumet, tyvärr kom dom i fel ordning hur det nu gick till? Är ju ingen expert på det här precis. Och ska man göra nåt ska det vara kul. Det är en liten inäga som fått växa igen, tror ni att det behövs fler plant?

   TS
Avatar Fallback

Re: Före och efter röjning

Fredde73  
#79599 Hehee...jo anade att bilderna låg i fel ordning. Men grattis till föryngringen på den gamla odlingen...har en känsla av att det inte behövs nån hjälpplantering där inte..

Snarare en röjsåg redan om några år igen..

Användarvisningsbild

Re: Före och efter röjning

halvproffs  
#79601 Så här blev det. Men jag vet inte hur man roterar bilden.Blev ingen lyckad bild, ser knappt ut att jag har röjt.

[img]
vietnam%20236.jpg
[/img]

   TS
Användarvisningsbild

Re: Före och efter röjning

Erre  
#394508 Hur ser det ut idag @halvproffs

Avatar Fallback

Re: Före och efter röjning

isteskog  
#394511 Var lite svårt att se på bilderna ...... vet själv att bilderrna ibland inte visar det man vill .... :wink:

Användarvisningsbild

Re: Före och efter röjning

halvproffs  
#394518 Hej på er! Ska ta nya bilder i höst när löven fallit. Det var så otroligt mycket gran plant så jag gjorde stråk på ett ungefär. Ingenting ramlade omkull så jag var dit med röjsågen året efter när det syntes bättre. Det har vuxit något kopiöst! Toppskotten på granarna är ca1m. Högg ved där för 1,5 år sedan.

   TS
Avatar Fallback

Re: Före och efter röjning

isteskog  
#394523 Oj! Vilken bonitet är det där? :surp:

Användarvisningsbild

Re: Före och efter röjning

halvproffs  
#394527 Skulle tro runt G28. Men man är ju lite orolig för röta iom att det är nedlagda åkrar.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Före och efter röjning

halvproffs  
#542014 Blev lite nostalgisk och kollade på gamla trådar jag startat. Är inte klokt så många trådar jag startat och kvaliten på många är nog undermåliga.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).