Motorsåg och handhållet

Vad är bra att ha i huggarbältet?

410 inlägg 211787 visningar 61 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Vad är bra att ha i huggarbältet?

VimekarenLastEdition  
#540041 Vart har du sett det klippet?

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Vad är bra att ha i huggarbältet?

T Landström  
Avatar Fallback

Re: Vad är bra att ha i huggarbältet?

VimekarenLastEdition  
#540046 Tack och God Jul 🎄

Avatar Fallback

Re: Vad är bra att ha i huggarbältet?

Ferguson system  
#540048
T Landström skrev:
Ferguson system skrev:Både Husqvarna og Oregon har nylig kommet med nye huggerbelter
Syns inget på Husqvarnas hemsida än om deras nya bälte... Bara sett ett klipp där det används...


Lenker til de nye beltene: https://www.husqvarna.com/no/deler-tilb ... 593837203/
https://www.husqvarna.com/no/deler-tilb ... 593837202/
https://www.husqvarna.com/no/deler-tilb ... 593837401/
https://www.husqvarna.com/no/deler-tilb ... 593837201/

Avatar Fallback

Re: Vad är bra att ha i huggarbältet?

Brorsan  
#540090 Det är ju lite märkligt.
Verktygsbältet finns inte med på Husqvarnas svenska hemsida! Jag har sökt på produktnumret också men får inte upp
något.
Är det Husqvarnas it folk som är dåliga på att uppdatera eller finns det någon annan anledning. 😡
Kanske bara jag som inte hittar? :?:
Det hade ju varit en bra julklapp dill mig själv annars.
God jul till er alla på forumet Olle

Användarvisningsbild

Re: Vad är bra att ha i huggarbältet?

T Landström  
#540107 Husqvarna är dåliga på informera... När jag köpte de nya TE kläderna så visste inte alla säljare att de hade kommit...

Avatar Fallback

Re: Vad är bra att ha i huggarbältet?

Brorsan  
#540113 Dåliga är en klar underdrift.
Jag får söka på en utlänsk hemsida för att hitta produkter från en svensk tillverkare.
Inte ens Svenska återförsäljare vet att produkterna finns.
Marknadsavdelningen på Husqvarna verkar helt nedlagd, och sen ska dom försöka konkurrera med Sthil !
Lycka till klantarslen.
Olle
PS vattnet frös till hästarna så det vart "lite" extra jobb på eftermiddagen och humöret är inte på topp ännu.
Men det blir bättre när jag fått skriva av mig ilskan. God jul. DS

Användarvisningsbild

Re: Vad är bra att ha i huggarbältet?

Erre  
#540129 Husqvarna ska lansera detta bältet nästa år. Så fick jag förklarat på Gallringsdagarna i år

Avatar Fallback

Re: Vad är bra att ha i huggarbältet?

Ferguson system  
#540154
Erre skrev:Husqvarna ska lansera detta bältet nästa år. Så fick jag förklarat på Gallringsdagarna i år


Vet om flere i andre land som har beltet. Den Norske Husqvarna siden har som sagt beltene liggendes ute med priser. Om det ikke er mulig å kjøpe i Sverige enda, så bør det være mulig å kjøpe fra Norske forhandlere, evt. fra andre land.

Användarvisningsbild

Re: Vad är bra att ha i huggarbältet?

plax  
#540164 På den finska sidan finns det inte men kunde inte vänta mig annat heller. Vi är ju normalt 5-10 år efter Sverige i utveckling.

Användarvisningsbild

Re: Vad är bra att ha i huggarbältet?

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#540185 Det är inte så enkelt att dom inte lanserar produkterna samtidigt, vi får vänta ett tag innan huggarbältet lanseras i sverige...

Avatar Fallback

Re: Vad är bra att ha i huggarbältet?

Hema  
#540213
Zixten skrev:Det är inte så enkelt att dom inte lanserar produkterna samtidigt, vi får vänta ett tag innan huggarbältet lanseras i sverige...

Eller besöka Norge. 👍 :)

Användarvisningsbild

Re: Vad är bra att ha i huggarbältet?

JensSkoog  
#540221
Hema skrev:
Zixten skrev:Det är inte så enkelt att dom inte lanserar produkterna samtidigt, vi får vänta ett tag innan huggarbältet lanseras i sverige...

Eller besöka Norge. 👍 :)

Välkommen - jag bjuder på fikarast på vägen till ÅF'n här 🤗 🤗

Användarvisningsbild

Re: Vad är bra att ha i huggarbältet?

Björn T  
#540224 Det var hemst vad mö grejer i det nya bältet, jag har vändkrok måttband och lyftsax det får räcka. På kombidunken sitter det filar och kombinyckel. Samt att jag har Husqvarnas stora brytjärn med vändkrok med mig till skogen.

Jag börjar förstå varför ni letar efter lätta sågar när ni ska ha så mycket grejer med er.

Användarvisningsbild

Re: Vad är bra att ha i huggarbältet?

JensSkoog  
#540230
Björn T skrev:Jag börjar förstå varför ni letar efter lätta sågar när ni ska ha så mycket grejer med er.

Det som intresserade mig med det här nya HVA-bältet
var att man får anpassade hängslor med som håller det uppe.
Med min usla rygg, känns det snabbt illa om jag stramar bälte om livet, så oftast har jag det över axlen med lyftsax, måttband, kilar och något att slå kilar med, och så slänger jag det på marken när jag sågar. Att sågen är lätt, är ju en extra bonus för en gammal gubbe :wink:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).