SKOGSFORUM ARTIKEL 

  Skördare

[MA] Komatsu 951, rapport från visning

189 inlägg 82144 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: [MA] Komatsu 951, rapport från visning

skogsjan695xl  
#539897 Har ni kört riktig olja i 951an hjelms?
Vad det låter som så ska ju tydligen deras olja varit en bidragande anledning till pumphaveri. Om man nu ska tro deras servicemeddelande.

Avatar Fallback

Re: [MA] Komatsu 951, rapport från visning

Hjelms  
#539936
Valmet 890 skrev:Har dubbelpumpen hållit för er med 951?
Verkar ju som att dom större klarat sig bättre än 911 härikring iaf. Ingen adblue pump heller hjelms?
Upplever du komforten sämre än jd?


Aldrig rört någon pump, flödesmätte pumparna för en månad sen inga tecken på att dom ska vara dåliga.
Ingen ad-blue pump rörd än, bara gått.
Komforten är ju mycket mycket bättre upplever då vi, trevligare hytt mycket mindre ljud invändigt.

Avatar Fallback

Re: [MA] Komatsu 951, rapport från visning

Hjelms  
#539937
skogsjan695xl skrev:Har ni kört riktig olja i 951an hjelms?
Vad det låter som så ska ju tydligen deras olja varit en bidragande anledning till pumphaveri. Om man nu ska tro deras servicemeddelande.


Kört på komatsu olja som jag svara innan flödesmätte pumparna å inga tecken på dåliga pumpar än.
Ja vi fick si om de erbjuds att byta olja framöver

Avatar Fallback

Re: [MA] Komatsu 951, rapport från visning

Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#539943
skogsjan695xl skrev:Har ni kört riktig olja i 951an hjelms?
Vad det låter som så ska ju tydligen deras olja varit en bidragande anledning till pumphaveri. Om man nu ska tro deras servicemeddelande.


Svårt att köpa det där med oljan helt och hållet... Varför ska pumpen då hålla 18000 tim i en 911.5 men 3-4000 i en ny 911? Då måste dom ju vara mycket känsligare

Användarvisningsbild

Re: [MA] Komatsu 951, rapport från visning

skogsjan695xl  
#539947
Valmet 890 skrev:
skogsjan695xl skrev:Har ni kört riktig olja i 951an hjelms?
Vad det låter som så ska ju tydligen deras olja varit en bidragande anledning till pumphaveri. Om man nu ska tro deras servicemeddelande.


Svårt att köpa det där med oljan helt och hållet... Varför ska pumpen då hålla 18000 tim i en 911.5 men 3-4000 i en ny 911? Då måste dom ju vara mycket känsligare
Håller med dig, det är väldigt konstigt.
Jag har väldigt svårt att tro på det fullt ut.

Avatar Fallback

Re: [MA] Komatsu 951, rapport från visning

Hjelms  
#539954
Valmet 890 skrev:
skogsjan695xl skrev:Har ni kört riktig olja i 951an hjelms?
Vad det låter som så ska ju tydligen deras olja varit en bidragande anledning till pumphaveri. Om man nu ska tro deras servicemeddelande.


Svårt att köpa det där med oljan helt och hållet... Varför ska pumpen då hålla 18000 tim i en 911.5 men 3-4000 i en ny 911? Då måste dom ju vara mycket känsligare


Känns konstigt en del pumpar gå ba några timmar å vissa mycket längre, dom 5 jag här runt oss är de då ingen som bytt pump än. En 911 big for axeln till pumpen på för nå veckor sen på 9000h.
Vi har extra vattenfilter från fabrik monterat också, vilket få verkar köpa

Avatar Fallback

Re: [MA] Komatsu 951, rapport från visning

Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#539990 Låter ju bra! Vattenfilter kan nog vara en bra grej

Användarvisningsbild

Re: [MA] Komatsu 951, rapport från visning

skogsjan695xl  
#540005 Var ju ingen förmögenhet att eftermontera heller.

Avatar Fallback

Re: [MA] Komatsu 951, rapport från visning

Hjelms  
#540009
skogsjan695xl skrev:Var ju ingen förmögenhet att eftermontera heller.


Tydligen blir de inte på samma sida som eftermonterat som fabriksmonterat sägs de. Ha inte grottat ner mig i frågan hur de är som eftersom vi har de

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).