Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Kranman Skördare.

53 inlägg 23794 visningar 20 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Kranman Gallringskördare

svampbob  
#539087 Jag hör bara modellbeteckningarna 520 S och 620 S. Jag får lyssna en gång till.

Användarvisningsbild

Re: Kranman Gallringskördare

stegmaster  
#539093 Nu fatter inte jag lika bra svensk som er svenskar, men jag hör heller inget om pris.
Alt dom säger er ju textat, så var er det ni hör detta med pris??

Användarvisningsbild

Re: Kranman Gallringskördare

JohannesG  
#539103 De hade en annan film från början, sedan bytte de ut den mot hela ATL-TV-avsnittet. Här är filmen som bara handlar om skördaren, innehåller mer info än det kortare inslaget: https://www.atl.nu/atltv/lantbruk/ny-sk ... shIr2WeQKA

Vid 2:45 pratar han om priset och säger 590 000kr +moms. För basmodellen då så klart.

Vikt närmare fyra ton. Som en liten jordbrukstraktor med andra ord... 🚜

Användarvisningsbild

Re: Kranman Gallringskördare

källshult  
#539110 Ser ut att vara en trevlig liten maskin tycker den här lite utseende drag från rottnes hytt från skördaren

Användarvisningsbild

Re: Kranman Skördare.

Daniel83  
#539118 Hej
Den är här nu. Går att läsa på Atl.nu

Användarvisningsbild

Re: Kranman Gallringskördare

källshult  
#539120 Funderade lite på kranen håller den såg inte ut att vara så kraftig med tanke på att det ska klara 700 kg på 5.5m. Var på en visning nu i höstas med malwa skördarna och dom har en Mowi 400 kran som dom hade fått svetsa på nere vid vridhuset på kranstubben

Användarvisningsbild

Re: Kranman Gallringskördare

Seb macahan  
#539129 Den var riktigt söt den! Ska bli intressant o se vad det blir av detta.

Användarvisningsbild

Re: Kranman Skördare.

totte  
#539185 Det är alltså en prototyp, inte något som säljs ännu.

ATL:s artikel är betalläsning, men ATL TV är öppen verkar det som:

https://www.atl.nu/teknik/atl-tv-ny-sko ... n-kranman/

Användarvisningsbild

Re: Kranman Skördare.

totte  
#539186 Flyttade hit en tråd från stora skogsmaskiner, upptäckte att här fanns en ny tråd om Kranmanskördaren så jag slog ihop dom.

Användarvisningsbild

Re: Kranman Skördare.

källshult  
#539399 Hitta en ny och bättre film på tuben

Avatar Fallback

Re: Kranman Skördare.

Cat554  
#539420 Riktig flott basmaskin, om den får en dieselmotor. Men jeg beundrer den som har kjøpt en så fin og dyr maskin og har tolmodighet til å sitte og vente på en stegmater....

Användarvisningsbild

Re: Kranman Skördare.

svampbob  
#539487 Kranman provar lite olika stegmatare. På den här ovan är det ett Tapio aggregat men på den från ATL körs det med ett Jobo aggregat.

Användarvisningsbild

Re: Kranman Skördare.

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#539489 Attans, lär jobba på på några år till, en sån där vill jag ju ha att gå i par med min Bison! 🙂

Användarvisningsbild

Re: Kranman Skördare.

värmSkog  
#539490 Lite info från Kranman

http://kranman.com/bison-miniskotare-produkter/bison-8000-miniskotare-3

Avatar Fallback

Re: Kranman Skördare.

Hema  
#539498
Med detta nämnt skall också nämnas att vi har sett på ett utförande med ett rullmatat aggregat. Utifrån det höga flödet och trycket som ett rullmatat aggregat behöver bör motorn vara på 80 hp, och med dom gällande reglerna för motorer behövs commonrail och partikelfilter. Även aggregatet, pumplösningar och allt runt om kring är betydligt dyrare. Skulle vi montera att rullmatat aggregat skulle maskinen bli ca 400-500 tusen dyrare.

Om man kör med två stycken mindre motorer då? Kommer man undan vissa krav då, vilket skulle göra maskinen betydligt billigare?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).