Arbetskläder för skogen

Handskar

13 inlägg 4687 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Handskar

Lumberjack95  
#534965 Hej ! Vet ni om det fortfarande går att köpa huggar-vantar ? Såna där med bara tumme och gasfinger på högra handen ? :)



   TS
Användarvisningsbild

Re: Handskar

anersimyra  
#534966 Dessvärre inte som de var konstruerade innan de försvann i början av nittiotalet. Skogma har visserligen en variant med Sågskydd på ovansidan på vänsterhandsken som är lika i modellen. Men de har lite av boxningshandske över sig och är inte särskilt smidiga.. 👎

Användarvisningsbild

Re: Handskar

anersimyra  
#534967 Jag köpte ett par som jag tog bort sågskyddet ur, så nu står jag med en vänsterhandske i smådelar och en fungerande högerhanske.. =))

Användarvisningsbild

Re: Handskar

anersimyra  
#534968 Om du köper så tänk på att de är riktigt stora i modellen, jag köpte tior, eller möjligen elvor med hade nog klarat mig med åttor.. 👍

Användarvisningsbild

Re: Handskar

anersimyra  
#534970 Just ja, även kragen var lite väl vid.. :???: https://skogma.se/eia-motorsagshandskar-285412009115/

Avatar Fallback

Re: Handskar

MDin  
#535024 När jag låg i lumpen hade vi sådana där avtryckarfingret var separerat. På vintern hade man fingervantar innanför.

Avatar Fallback

Re: Handskar

kennethkk  
#535033 Oregon har sådana .Jag köpte sådana i vintras och tyckte att dom fungerade bra.

Avatar Fallback

Re: Handskar

utgård  
#535088 Jag köpte skogmas modell nu inför hösten. Jag har ett par tunnare fingerhandskar inuti. Fungerar bra och skönt att ha nu när det är 10 minus på morgonen. Försöker hålla ut röjsäsongen så länge som möjligt.

Användarvisningsbild

Re: Handskar

Lumberjack95  
#536345 Ser inte att det är fingergas på eia?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Handskar

anersimyra  
#536442
Lumberjack95 skrev:Ser inte att det är fingergas på eia?

Jo, de har gasfinger.. :-bd

Användarvisningsbild

Re: Handskar

Lumberjack95  
#536460
anersimyra skrev:
Lumberjack95 skrev:Ser inte att det är fingergas på eia?

Jo, de har gasfinger.. :-bd


Toppen! Då ska jag köpa dom! Hur är storlekarna ? Fanns bara 8,12 ?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Handskar

Lumberjack95  
#536471
utgård skrev:Jag köpte skogmas modell nu inför hösten. Jag har ett par tunnare fingerhandskar inuti. Fungerar bra och skönt att ha nu när det är 10 minus på morgonen. Försöker hålla ut röjsäsongen så länge som möjligt.


Hur är storlekarna ? Tolv känns stort och 8 för smått [emoji23]

   TS
Användarvisningsbild

Re: Handskar

Lumberjack95  
#536885
kennethkk skrev:Oregon har sådana .Jag köpte sådana i vintras och tyckte att dom fungerade bra.


Vart köpte du dom ? Finner ingenstans om deras modell ?

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).