Jakt och Fiske

Kyrkogårdsarbetare vargbiten i Tyskland

7 inlägg 3303 visningar 2 följer Svara, dela mm...  

Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.

Skapa gratiskontoLogga in
Användarvisningsbild

Kyrkogårdsarbetare vargbiten i Tyskland

Torbjörn Johnsen  
#536356Den tyska jakttidningen Jagd Erleben skriver om en tysk kyrkogårdsarbetare som blev attackerad och biten av en varg i samband med stängselarbete. Mannen lyckades freda sig med hjälp av en hammare och han såg flera vargar som befann sig på platsen.

Fritt översatt från Jagd Erleben:

På tisdag morgon blev en man i Tarmstedt (Niedersachsen) uppenbarligen attackerad av en varg. Kyrkogårdsarbetaren arbetade med att laga hål i ett staket. Plötsligt grep någonting hans handled. Mannen vände sig om och tog ut en hammare för att skydda sig, enligt den angripnes beskrivning. Djuret som betade honom var en varg, bekräftade polisen. Rovdjuret släppte greppet efter att blivit slagen med hammaren och ryggade tillbaka. På avstånd såg offret tre ytterligare vargar.

Läs hela artikeln här

TS
Bengtssons båtar
Användarvisningsbild

Re: Kyrkogårdsarbetare vargbiten i Tyskland

Brozzlaren  
#536364En pudel naturligtvis. Vargar bits inte. 😉

Användarvisningsbild

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#536366Hade det inträffat i Sverige, så hade väl mannen anhållits för djurplågeri, då han faktiskt misshandlade vargen med en hammare... :d
/Niklas

tallen100  
Niking skrev:Hade det inträffat i Sverige, så hade väl mannen anhållits för djurplågeri, då han faktiskt misshandlade vargen med en hammare... :d
/Niklas

Det hade säkert blivit stora utredningar och ett rejält straff, gäller det skadedjur finns det obegränsade resurser 😡

Men vargkramarna skulle förstås påstå att det varit en stor hund, för vargar är minsann snälla och ofarliga för människor :roll:

Användarvisningsbild

hlb  
#536408Fick lära mig av min farfar, som lärt sig i Amerika. Varg och stor aggressiv hund behandlas bäst med pinne och hammare. Håll fram pinnen med ena handen och ha hammaren i den andra. Vargen/hunden hugger i pinnen och är helt sårbar i ett kort ögonblick. Då är det bara att nita till med hammaren. Min far hade alltid pinne och hammare tillgängligt när han passerade förbi grannens folkilskna hund, men behövde aldrig använda redskapen.

röjar kalle  
#536426Jag vart anfallen av ilsken hund när jag röjde ledningsgator på Ingarö på 90 talet.Vart biten i vaden och i hölstret för kroken sen sa jag till hund jäveln kom en gång till din jävel så skall du få smaka på jonsereden.Hunden måste hatt ett sjätte sinne den visste anfaller jag en gång till är det sista jag gör.På talade för kärringen som ägde hunden om hon inte höll reda på hunden i fortsättningen skulle jag med glädje taga honom av daga.Ja han bara vaktar tomten fick jag till svar tomten ja men inte 30 meter utanför svarade jag. 😈

Användarvisningsbild

anersimyra  
röjar kalle skrev:Jag vart anfallen av ilsken hund när jag röjde ledningsgator på Ingarö på 90 talet.Vart biten i vaden och i hölstret för kroken sen sa jag till hund jäveln kom en gång till din jävel så skall du få smaka på jonsereden.Hunden måste hatt ett sjätte sinne den visste anfaller jag en gång till är det sista jag gör.På talade för kärringen som ägde hunden om hon inte höll reda på hunden i fortsättningen skulle jag med glädje taga honom av daga.Ja han bara vaktar tomten fick jag till svar tomten ja men inte 30 meter utanför svarade jag. 😈

Ingaröpudlar är inte att leka med, Kalle, jag har hört att de kan ha en mankhöjd på nära 25 centimeter.. :surp: :d

Besvara 
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).