Motorsåg och handhållet

Alkylat bensin, bästa priset vart?

6 inlägg 3463 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Alkylat bensin, bästa priset vart?

Pe_Er_79  
#535936 Vart köper jag alkylat 2T bensin till bästa möjliga pris? I Gävleborgslän eller online...

Köpte tidigare Aspen på pump, men nu har dom byggt om macken och slutat med Aspen =(
Vet att OK/Q8 har på pump i Gävleborg men tydligen har dom problem med sin alkylat.. Massa sågar som skurit pga deras alkylat enligt lokal ÅF..

Tips mottages!



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Alkylat bensin, bästa priset vart?

skogslaban  
#535940 Jag har kört med OK/Q8s akrylat i 15 år och inget såg har skurit för mig. Har 3 motorsågar och 2 röjsågar.

Avatar Fallback

Re: Alkylat bensin, bästa priset vart?

Lindveden  
#535944
Pe_Er_79 skrev:Vart köper jag alkylat 2T bensin till bästa möjliga pris? I Gävleborgslän eller online...

Köpte tidigare Aspen på pump, men nu har dom byggt om macken och slutat med Aspen =(
Vet att OK/Q8 har på pump i Gävleborg men tydligen har dom problem med sin alkylat.. Massa sågar som skurit pga deras alkylat enligt lokal ÅF..

Tips mottages!
Online: Duabhuset eller Maskinklippet

Avatar Fallback

Re: Alkylat bensin, bästa priset vart?

utgård  
#535986 Enligt min erfarenhet har OK/Q8 billigaste 22.90 liter ink moms. Jag kör med den ca 1100 timmar per säsong. Har aldrig haft en såg som som skurit eller några andra problem.

Användarvisningsbild

Re: Alkylat bensin, bästa priset vart?

halvproffs  
#535991
Pe_Er_79 skrev:Vart köper jag alkylat 2T bensin till bästa möjliga pris? I Gävleborgslän eller online...

Köpte tidigare Aspen på pump, men nu har dom byggt om macken och slutat med Aspen =(
Vet att OK/Q8 har på pump i Gävleborg men tydligen har dom problem med sin alkylat.. Massa sågar som skurit pga deras alkylat enligt lokal ÅF..

Tips mottages!


Vet du om dom tankat på OK Brynäs? Tankade där EN gång och fick problem. Därefter alltid på dunk.

Avatar Fallback

Re: Alkylat bensin, bästa priset vart?

Pe_Er_79  
#536031 Det är OKQ8 i Bollnäs jag hört haft problem men dom vill inte ta något ansvar eller erkänna att det är problem med bränslet. Det ska tydligen vara ett gäng med sågar som skurit.. Antar att OKQ8 får bränslet från samma källa, till alla sina tankstationer..

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).