mån 19 nov 2018, 23:12#534507Var skaffar man en ny encoder för längdmätning? Schema på mätsystem 21:C?
Små skogsmaskiner och övriga maskiner
FMG 470 mätsystem
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS

tis 20 nov 2018, 07:26#534529Har du tagit ur givaren? Det brukar stå lite info på dom. Pulser mm.
Liljemark Skogsavverkning
Riktiga män kör utan tändstift
Riktiga män kör utan tändstift
tis 20 nov 2018, 23:26#534672Tack för alla svar. Vet du namn eller nummer på Hypros mätsystem? Har du schema? Jag har lagat pulsgivaren flera gånger genom att ta delar från andra begagnade men nu är det slut på förrådet. Den pulsgivare som sitter i maskinen get 150 pulser/varv och det är tydligen inte så vanligt Jag vet vad en ny pulsgivare kostar och tänkte skaffa något annat som eventuellt är billigare.
TS
sön 25 nov 2018, 22:55#535614Hypro mätverk C373 heter det som jag satte i min maskin, det är endast för längmätning och brukar användas till deras traktor processorer, om jag inte kommer ihåg fel så är det inte så stor betydelse på hur många pulser det är på pulsgivaren
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Annons:

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).