Ett maskeringsnät så får du ha grejorna ifred där i skogen... Öppna kategorin
Skithuset
fre 23 nov 2018, 16:51#535159vilket fint hus
Ett maskeringsnät så får du ha grejorna ifred där i skogen...
Ett maskeringsnät så får du ha grejorna ifred där i skogen... fre 23 nov 2018, 19:14#535181I min huggarkoja gjorde jag även en skottglugg som jag kan öppna tyst o fint.
Det som inte kan lagas med silvertejp är inte värt att lagas
sön 25 nov 2018, 20:23#535560Idag hade jag lite bakrus och behövde ha något i händerna.
Nu behöver jag en helg med blidväder och uppehåll för järnvitrol,skorsten och ytpapp
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Nu behöver jag en helg med blidväder och uppehåll för järnvitrol,skorsten och ytpapp
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Snickare som fuskar i skogen ungefär 5 månader om året.
TS
sön 25 nov 2018, 20:40#535569En fin rast vagn du bygger ihop. Det blir rofyllt att ligga där och sova middag ett par tre timmar och lyssna på draget från kaminen.
sön 25 nov 2018, 20:44#535572
Ett par tre timmar
Ett par tre minuter kan va bra för ryggen
ananders skrev:En fin rast vagn du bygger ihop. Det blir rofyllt att ligga där och sova middag ett par tre timmar och lyssna på draget från kaminen.
Ett par tre timmar
TS
sön 25 nov 2018, 21:08#535587Där kommer du att trivas så nog är det lätt att det blir mer än 3 minuter 😀
Det som inte kan lagas med silvertejp är inte värt att lagas
sön 25 nov 2018, 22:06#535602
Hmm, ja inte var det väl såpass med bakruset som för ett par år sen på Elmia
Det blir ju bara hur fint och bra som helst
sundelius skrev:Idag hade jag lite bakrus och behövde ha något i händerna.
Hmm, ja inte var det väl såpass med bakruset som för ett par år sen på Elmia
Det blir ju bara hur fint och bra som helst
2CVtrac (1951-2012), Homelite ZIP-6 (1960), Homelite SXL-12 (1964), Brumi tvåhjulstraktor (1965), Bolens jordfräs (1968), Gilson 55257 (1981), Jonsered 621 (1972), Jonsered 520 SP (1984), Partner 4200 (2007)
sön 25 nov 2018, 22:23#535610
Nu syns jag du var lite elak, @Totte

Nåra saker är det bäst att glömma för evigta och alltid
totte skrev:sundelius skrev:Idag hade jag lite bakrus och behövde ha något i händerna.
Hmm, ja inte var det väl såpass med bakruset som för ett par år sen på Elmia![]()
Nu syns jag du var lite elak, @Totte
Nåra saker är det bäst att glömma för evigta och alltid
Jack of all trades, master of none!
mån 26 nov 2018, 06:24#535632
Just därför jag ingen koja har.
sundelius skrev:ananders skrev:En fin rast vagn du bygger ihop. Det blir rofyllt att ligga där och sova middag ett par tre timmar och lyssna på draget från kaminen.
Ett par tre timmar![]()
![]()
![]()
Just därför jag ingen koja har.
sön 16 dec 2018, 20:27#538934Idag gick skorstenen igenom taket
Skapa konto
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Skapa konto
TS
mån 17 dec 2018, 10:34#539007För det huset behövs väl ingen bygganmälan eller godkännande av sotaren. Men det ser ändå lite smått ut mellan kaminen och brädväggen. Jag satte in en gammal Morsö 2B Classic i min övernattningsstuga med en mineritskiva mot kaminen. Sotaren krävde även luftspalt och 100 mm Siporex. Nu har jag fixat det och väntar på ett nytt besök av sotaren. Jag la också in en gipsskiva, 75 mm Siporex och plåt mot trägolvet.
Essentially, all models are wrong, but some are useful. (George E P Box, 1979)

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).