Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Har köppt en Kinetic skotare

27 inlägg 15952 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Har köppt en Kinetic skotare

Skogsfix  
#533912 Köpte i onsdags en kinetic miniskotare. Tänkte höra här på forumet om det finns flera kinetic ägare och om ni har tipps och erfarenheter om den? Den här är några år gammal december 2015 har gått under 500h. Har inte testat den i skogen ennu men verkar vara en smidig maskin som passar både i gallringar och på gårdsplaner.



   TS
Avatar Fallback

Re: Har köppt en Kinetic skotare

JoTh  
#533915 Har själv ingen erfarenhet av Kinetic, men är intresserad av se hur det kommer att fungera för dig.
Så lägg gärna upp lite bilder eller film och informera hur det går med den nya investeringen här.

Användarvisningsbild

Re: Har köppt en Kinetic skotare

Skogsfix  
#533917 Det ska jag absolut göra det kommer nog att dröja några veckor ennu innan jag slipper ut till skogs med den på allvar har lite förstagallring som väntar

   TS
Avatar Fallback

Re: Har köppt en Kinetic skotare

Blivande snickare  
#533925 Hej @Skogsfix !
Du råkar inte vara från Finland?
Kan det vara din maskin jag bongade här om dan i Halikko? 😀
Såg fin ut isåfall, blev så avundsjuk så jag knäppte en bild :grin:

Användarvisningsbild

Re: Har köppt en Kinetic skotare

Skogsfix  
#533932 Hej det stämmer är från Finland och det är min maskin påväg hem till mig 😁

   TS
Användarvisningsbild

Re: Har köppt en Kinetic skotare

Skogsfix  
#533935 Världen är liten [emoji16]

   TS
Avatar Fallback

Re: Har köppt en Kinetic skotare

Blivande snickare  
#533937
Skogsfix skrev:Hej det stämmer är från Finland och det är min maskin påväg hem till mig 😁

Jaha se på fan..
Du såg inte en grå timmerbil som stanna å tanka och en chaufför med avundjuk blick? :d 🙏

Användarvisningsbild

Re: Har köppt en Kinetic skotare

Skogsfix  
#533940 Nej det var inte jag som körde det var säljaren som hämta den till mig [emoji23]

   TS
Avatar Fallback

Re: Har köppt en Kinetic skotare

Blivande snickare  
#533942 Aha :grin:
Vart bor du?

Användarvisningsbild

Re: Har köppt en Kinetic skotare

Skogsfix  
#533949 Kimitoön eller kimito vet inte varför han körde den vägen gpsen visade att kokkila vägen var närmast [emoji848][emoji16]

   TS
Användarvisningsbild

Re: Har köppt en Kinetic skotare

Skogsfix  
#542999 Har nu huggit en del förstagallring och kört ut det med kinetic. Har kört ut ca 150 m3 utan problem enda jag har gjort är tankat och smörjat :-bd
Bra belysning är det också så man kan förlänga dagarna lite med att köra lite :wink:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Har köppt en Kinetic skotare

halvproffs  
#543004 Kör du ut groten samtidigt? 😉

Användarvisningsbild

Re: Har köppt en Kinetic skotare

Skogsfix  
#543010 Det huggs som kort energived så lite kvistar skadar inte :-bd

   TS
Användarvisningsbild

Re: Har köppt en Kinetic skotare

Skogsfix  
#636617 Tänkte lägga upp lite bilder på kineticen från det senaste året.
Maskinen har gått bra än så länge en bult till variatorn har brustit men den var enkel att byta och fick bra hjälp av försäljaren. Nu har jag märkt en liten oljeläcka från cylindern som man förlänger maskinen med men det borde vara lätt fixat på en förmiddag 👍

   TS
Användarvisningsbild

Re: Har köppt en Kinetic skotare

Raptus  
#728506 Fornøyd med skotaren? Hvordan ligger disse prismessig i forhold til kranman/alstor?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).