Verkstan

Husqvarna 51 oljepump

4 inlägg 2283 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Husqvarna 51 oljepump

Great  
#533767 Som topic lyder så har jag en husqvarna 51 som stundtals inte ger olja till kedjan.

har tagit itur allt o kollat det jag tror kan inverka, oljepumpen såg intakt ut, snurrade så man såg håletsnurra genom axeln, det kom olja ur stora hålet som sitter med gummipackningar runt oljepumpen, provsög genom det främre hålet, fick olja genom det oxå, svärdet är renblåst i hålen som olja ska komma igenom.
vad kan det mer vara, är oljepumpen helt enkelt slut kanske?
hur mycket ska det komma , med allt rengjort efter 1 minuts smågasande så är det knappt lite glansigt/fuktigt på undersidan av kedjan.



   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Avatar Fallback

Re: Husqvarna 51 oljepump

Avslutat-02  
#545159 Har du fixat den? Annars snurra oljedrevet på axeln kommer det olja vid svärdsfästet
Är det lugnt

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 51 oljepump

Great  
#545164 Hej, glömde att skriva här när jag löst det, det var silen i oljebehållaren, det var som tjära nästan på den, så lite jag lät den ligga i bensin nån timme tills det lös upp sig och rengjorde, så nu funkar den igen.

   TS
Avatar Fallback

Re: Husqvarna 51 oljepump

Avslutat-02  
#545165 Kul att det fungerar.... :d

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).