Motorsåg och handhållet

Skuren Husqvarna 345 Fr

5 inlägg 3056 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Skuren Husqvarna 345 Fr

AAkesson  
#533010 Hej, någon med erfarenhet av det här som kan hjälpa mig? Jag har tagit isär motorn, ringarna sitter fast på avgassidan(se bilder). Troligtvis felinställd förgasare!? I vilket fall så ser det inte ut som att cylindern har tagit så mycket skada. Jag kan bara känna lite på ett ställe. Tror ni att det går att det går att laga/slipa cylindern och köpa ny kolv och ringar?



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Skuren Husqvarna 345 Fr

Ingoberra  
#533015 Får du bara bort alut ifrån cylinderväggen så är nog cyllen andvändbar.

Användarvisningsbild

Re: Skuren Husqvarna 345 Fr

totte  
#533036 Instämmer, det mesta i cylindern verkar att vara alu-avlagringar. Putsa bort det så ser du om det är några skador på kromet. Kolven är skrot.

Användarvisningsbild

Re: Skuren Husqvarna 345 Fr

AAkesson  
#533398 Tack för snabbt svar! Tänkte ni på ett fint sandpapper eller något slags honingsverktyg?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Skuren Husqvarna 345 Fr

totte  
#533402 Du kan köra med rätt grovt slippapper, det biter inte på kromskiktet utan tar bara aluminiumresterna. Skulle det bita i cylinderväggen så är kromskiktet redan innan förstört och då är cylindern kass. Honingsverktyg bör du undvika, kör man för hårt med det så kan kromskiktet skadas.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).