Motorsåg och handhållet

Stihl 261c 45cm svärd (picco)

5 inlägg 2496 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Stihl 261c 45cm svärd (picco)

ösa master  
#532996 hej, först och främst undrar om hur många drivlänkar det är till 45cm picco pm3 till 261c (7drivhjul) och om den blir felbalanserad på 45cm 18 tums svärd kör med 16tum (40cm) idag tycker det går bra men vill ibland ha lite längre svärd vid grovt eller förstör jag "körupplevelsen"



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Stihl 261c 45cm svärd (picco)

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#533003 Hei veit ikkje om du er klar over denne tråden her Picco kedja till STIHL MS 260 tenkte å tipsa deg om den iverfall. Eg har sjølv kjørt litt picco halvmeisel på 261 men ikkje 18 toms så veit ikkje antall drivlenker der dessverre. Kanskje eg skulle prøvd kombinasjonen igjen, har drev, sverd og kjeder liggande.

Avatar Fallback

Re: Stihl 261c 45cm svärd (picco)

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#533156 Eg brukte faktisk picco i dag på mi 261. Trur den er bedre enn x cut på felling og kapping men av ein eller anna merkelig grunn trur eg x cut er bedre på kvisting. Var nå ikkje så mykje eg gjorde då anngåande hogging men litt fekk eg nå gjort.

Avatar Fallback

Re: Stihl 261c 45cm svärd (picco)

ösa master  
#533261 Blir en helt annan såg med picco kedja. Håller med vid kvistning har tappat kedja x antal gånger men skärhastighet över väger det 😀

   TS
Avatar Fallback

Re: Stihl 261c 45cm svärd (picco)

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#533264 Ja men eg skjønnar ikkje kvifor kjedet er bedre enn X cut til kapping men dårligare til felling. Merkar og at picco kjedet er snarare og fila enn x cut, enklare på ein måte. På 13 toms .325 er da 14x2 altså 28 tenner picco tippar eg 26 eller så er jo litt færre tennder men er ikkje da som gjere da.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).