Skogsmässor

Elmia Wood 2009

83 inlägg 36978 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Elmia Wood 2009

Ulf  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#53053 Hej!
Satt och läste på "Admin":s blogg om hans funderingar runt en egen kategori om Elmia Wood..
Nu är jag fräck och startar en tråd i stället..Så,Fredrik..Du får flytta dena tråd eller låta den ligga kvar..
Själv så har jag redan fixat semester till Torsdagen 04/06-09..och ser redan fram emot den dagen. :D
Skall åka med min brorsa och eventuellt några andra skogstokar..
Så får man då hoppas att det blir bra väder, och att lågkonjuktur och annat ekonomiskt elände inte påverkar utställare och jippot i sig, till det sämre..
Mvh. Ulf



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Elmia Wood 2009

PonsseBuffaloDual  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#53109 Hejsan, Jag ska försöka ta mig ner dit på fredagen, ser fram emot de väldigt mycket! :grin:

Avatar Fallback

Re: Elmia Wood 2009

skotarlasse  
#53155 Hej! Åker nog till Elmia Wood första mässdagen, utställarna brukar vara piggare och mer laddade i början. :grin:
än i slutet 😡

Användarvisningsbild

Re: Elmia Wood 2009

Mowi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#53166 Jag åker med dit :smile:

Avatar Fallback

Re: Elmia Wood 2009

Famag  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#53176 Kan man räkna med att det finns kepsar från skogsforum att köpa där då.
Nejdå inget krav Admin. Men trevligt skulle det vara.

Användarvisningsbild

Re: Elmia Wood 2009

Deminer  
#53181 Blir nog en svang dit...har ju min skog ett stenkast darifran.
Brukar ha huset fullt med utstallare som hyr in sig for logi!
Aven hos grannarna i trakten brukar det vara mycket "utstallarbilar" parkerade dessa dagar!
En forutsattning ar ju givetvis att jag befinner mig hemma i Sverige nar det ar dags! ;-)

Avatar Fallback

Re: Elmia Wood 2009

kisaved  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#53199 ja med, här är sidan föresten!

http://www.elmia.se/wood/

Avatar Fallback

Re: Elmia Wood 2009

Ulf  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#53212 Vad har ni för tankar bakom ett besök på Elmia wood..?Åker ni dit för att det finns ett investeringsbehov som behöver kollas upp i verkligheten, eller åker ni dit enbart för att det finns ett intresse och att det är ett rent nöje att titta på maskiner..?
Själv kommer jag att vara mest inriktad på det småskaliga..Vedhantering kommer jag att kolla lite mera på..Skall även titta på traktorburna flishuggar..
En del tycker att man är knäpp som tar semester för att åka och titta på massa konstiga maskiner.. :-\
Men det får dom väl tycka då..Jag tycker att det är roligt i alla fall.. :D
Mvh. Ulf

   TS
Användarvisningsbild

Re: Elmia Wood 2009

kockums850  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#53231
Ulf skrev:En del tycker att man är knäpp som tar semester för att åka och titta på massa konstiga maskiner.. :-\


Detta har man ju gått och väntat på sen förra Wood-mässan stängde 2005, så vad andra tycker bryr jag mig inte ett "dyft" åt. Detta är årets höjdpunkt (inräknat 3 år framåt me), skogsmaskinnörd som man är... :grin:

Största problemet för egen del är att sambon fyller år på Fredagen, hmmm får klura ut någon. Hon är dock inte road av maskiner, annars hade ju en älgkebab suttit perfekt som födelsedagsmiddag igämte någon amerika-maskin :wink: Det hade man ju själv tagit som en riktigt bra present, hehe
Torsdagen är självklar, sedan får man se dom andra dagarna. Vilken/vilka det blir mer.

Avatar Fallback

Re: Elmia Wood 2009

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#53233 Blir väl besök på fredagen om det är hojväder :smile:

Avatar Fallback

Re: Elmia Wood 2009

kisaved  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#53261
Röjkvist skrev:Blir väl besök på fredagen om det är hojväder :smile:

kan säga redan nu att de blir hojväder! :) oavsett väder!

jag åker dit för att kolla vedhantering, eller i alla fall ny maskin, vad de lider...

Användarvisningsbild

Re: Elmia Wood 2009

Fredrik Reuter  
#53264
Famag skrev:Kan man räkna med att det finns kepsar från skogsforum att köpa där då.
Nejdå inget krav Admin. Men trevligt skulle det vara.


Hej,
Det borde väl kunna gå att fixa, jag ska dit i alla fall.
Det blir dock ingen monter för forumet, det hade varit väldans skoj men det är lite dyyyrt...
För de som önskar borde vi i alla fall kunna knåpa ihop ett eller flera "meetings".

Avatar Fallback

Re: Elmia Wood 2009

kjugekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#53270
Admin@skogsforum skrev:
Famag skrev:Kan man räkna med att det finns kepsar från skogsforum att köpa där då.
Nejdå inget krav Admin. Men trevligt skulle det vara.


Hej,
Det borde väl kunna gå att fixa, jag ska dit i alla fall.
Det blir dock ingen monter för forumet, det hade varit väldans skoj men det är lite dyyyrt...
För de som önskar borde vi i alla fall kunna knåpa ihop ett eller flera "meetings".



För det första, jag ska tinga en keps då.
För det andra så går det väl att samla ihop de som besöker under mässan, hade väl inte varit helt fel.

Planen är ju att jag ska försöka upp någon dag.

Avatar Fallback

Re: Elmia Wood 2009

getost91  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#53316 är också lite intresserad av en keps, och det skulle ju va kalas om det gick att fixa när man ändå är där nere :smile:
kan väl säga att man har velat åka ner varenda gång elmia har varit sen fader kom hem med mässboken till den lilla maskinfantasten som man var då 1999. och nu till sommaren ska jag ner, bättre sent än aldrig , i värsta fall får man väl ta egen bil :smile:.

Avatar Fallback

Re: Elmia Wood 2009

orre  
#53324 Farsan och jag har åkt "varje är" sedan 1977 ungefär :P
Brukar vara fredagen som gäller.
Ett förslag vore att de forumsdeltagare som är där träffas dagligen ett visst klockslag på en viss plats
(samma tid och plats varje dag)
Förslagsvis lämpligt lunchställe.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).