Socialt (mer om oss)

Landets högsta gran

4 inlägg 3655 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Landets högsta gran

Ohlsson72  
#531019 Hej jag är lite nördig på häftiga träd. Kan Åka ett antal mil för att besöka gamla ekar. Nyfiken på Mölnbackagranen. Inte den gamla grova utan den "nya" höga. Skulle väldigt gärna få beskrivning hur den hittas. Känner till vägarna i trakten



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Landets högsta gran

jannee  
#531032 Otvivelaktigt väldigt ståtligt bestånd.
Förhoppningsvis är ägaren så pass förståndig att han/hon föryngringsavverkar beståndet innan någon myndighet sätter stopp.
Bara ett stort ekonomiskt fiasko/bakslag att låta fler stammar bli övergrova :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Landets högsta gran

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#531035
jannee skrev:Otvivelaktigt väldigt ståtligt bestånd.
Förhoppningsvis är ägaren så pass förståndig att han/hon föryngringsavverkar beståndet innan någon myndighet sätter stopp.
Bara ett stort ekonomiskt fiasko/bakslag att låta fler stammar bli övergrova :mrgreen:

Tydligen Bergvik Skog som är ägare

Användarvisningsbild

Re: Landets högsta gran

Fredrik Reuter  
#531126 Hej,
Du kan inte vara med den 8:e november när vi träffas vid granen?

Följ med på SFO-exkursion till rekordgranen 8:e november!

Vi kan idag inte lägga ut position publikt då vi väntar på några saker måste clearas först. Men kan du inte den 8:e så kontakta mig så kan jag hjälpa dig.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).