Små skogsmaskiner och övriga maskiner

WOODTIGER GJ30 6WD

46 inlägg 32526 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: WOODTIGER GJ30 6WD

Harald  
#52985 Jag tyckte oxå maskinen såg bra ut men den har några brister, han är alldeles för lång i nosen och så hydraulisk rulldrift. Lyssna noga på filmen så hör du att det sprätter och kuggar över mest hela tiden. I princip måste du köra på konstant varvtal för att driften skall synka. Svänger du dessutom så måste rullen kugga över eftersom båda rullarna går lika fort....
Jämför man med tex Malwas nya som har fulldrift och differentialer så känns det mycket mer följsamt.
Men hytten på Woodtigern verkar kanon, där ligger malwan i lä. Ska bli kul att se dom på Elmia..

Avatar Fallback

Re: WOODTIGER GJ30 6WD

valmet901  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#53009 Såg denna woodtiger på Skogsnolia. Satt o tjötade lite med de två som ägde företaget. Kom ej ihåg vad de begärde i pris.

Såg ju liten o smidig ut men reagerade över att midjan var lite i klent byggd. Det borde kunna bli ett problem när den gått några tusen timmar.

Sen motorn tror det var en ssang yang motor i den om jag stavade rätt nu :???:

Nån som har erfarenhet av dessa motorer hållbarhet osv :???:

Avatar Fallback

Re: WOODTIGER GJ30 6WD

dag-man  
#53047 Våran kommer väl nu i månaden.... Kan säga att det där med långsam beror nog mer på vana än på maskin. var och provkörde den, det var inga problem att köra snabbare än va dom gjorde.

Avatar Fallback

Re: WOODTIGER GJ30 6WD

Yanmar 1502d  
#53085
dag-man skrev:Våran kommer väl nu i månaden.... Kan säga att det där med långsam beror nog mer på vana än på maskin. var och provkörde den, det var inga problem att köra snabbare än va dom gjorde.



Spännande :grin: Håll oss uppdaterade hur den fungerar.

Avatar Fallback

Re: WOODTIGER GJ30 6WD

dag-man  
#53086
Yanmar 1502d skrev:
dag-man skrev:Våran kommer väl nu i månaden.... Kan säga att det där med långsam beror nog mer på vana än på maskin. var och provkörde den, det var inga problem att köra snabbare än va dom gjorde.



Spännande :grin: Håll oss uppdaterade hur den fungerar.


Ajemen, de ska ja göra :grin:

Avatar Fallback

Re: WOODTIGER GJ30 6WD

ANDERS NYQVIST  
#53097 Hej kostar den 450,000 det är välldigt dyrt eller var det fel uppfattat. :???:

Avatar Fallback

Re: WOODTIGER GJ30 6WD

Skogsante  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#53415 Dyrt ja.
Skulle bli förvånad om Woodtiger finns kvar på marknaden om fem år.

Avatar Fallback

Re: WOODTIGER GJ30 6WD

Anders_S  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#79284 jag tycker också den ser lång ut i nosen. Hade man inte kunnat satt kylaren på sidan istället för framför motorn? Man hade då kunnat kapa nosen 15 cm typ.
I övrigt tycker jag proportionerna stämmer bättre på woodtigerna än malwan. Framdäcken är mer i rätt storlek på woodtigern bland annat.

Avatar Fallback

Re: WOODTIGER GJ30 6WD

axwell  
#79287
valmet901 skrev:Sen motorn tror det var en ssang yang motor i den om jag stavade rätt nu :???:

Nån som har erfarenhet av dessa motorer hållbarhet


Det där fabrikatet som jag inte heller vet hur det stavas, brukar ofta ha Mercedes-motorer

Avatar Fallback

Re: WOODTIGER GJ30 6WD

Henrik Petersen  
#79378 Det där fabrikatet som jag inte heller vet hur det stavas, brukar ofta ha Mercedes-motorer[/quote]

Hej

Det stemmer bra det, om vi nu pratar bilar altså. :grin:

woodtigern är byggd på en Jinma traktor, antar at den har motorn kvar från Jinman. väl ochså därfor att nosen
är som den är.

Henrik

Avatar Fallback

Re: WOODTIGER GJ30 6WD

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#106827 Hur går det för Woodtiger och de första köparna? Emot allt förstånd så vill jag ha en! Eller helst en lite större. En väldigt basic maskin utan ett enda kretskort.

Användarvisningsbild

Re: WOODTIGER GJ30 6WD

Seabass  
#125917 Hur är dom?

Avatar Fallback

Re: WOODTIGER GJ30 6WD

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#125926 De har blivit lite större och har mekanisk rulldrift över kraftuttaget. 545 000 är det pris jag fick.

Avatar Fallback

Re: WOODTIGER GJ30 6WD

T24X4  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#126107
Skogsola skrev:De har blivit lite större och har mekanisk rulldrift över kraftuttaget. 545 000 är det pris jag fick.


Vilken typ av drift bak har föregående version?

Avatar Fallback

Re: WOODTIGER GJ30 6WD

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#126113 Den första hade hydrauldrivna rullar har jag förstått.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).