Skogsröjning

husqvarna 545 fxt med autotune

110 inlägg 68149 visningar 16 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: husqvarna 545 fxt med autotune

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#508261
Värmlänning skrev:Tack! Är det standard på samtliga husqvarna 545 och 555 nu?

Det verkar så. Även de mindre 35-kubikarana har 1-tums hål.

Stihl Motorsågar och Röjsågar
Användarvisningsbild

Re: husqvarna 545 fxt med autotune

värmSkog  
#508277
Elfving skrev:
värmSkog skrev:Igår hade min röjsåg gått drygt 36 tim. Den fick då 3 nya fjädrar till kopplingen (ena hade brustit) Den fick även en nyare programvara till förgasaren.

Gillar helt klart denna bättre än min gamla 545:a

Är det bara jag som tycker att det är illa om kopplingsfjädrar ger upp efter ynka 36h? Hur är kvalitén på resten av maskinen då?
Detta är inte mitt märke så jag törs vara syrlig.


Får väl hoppas att det bara var otur på just min såg. På min gamla 545:a så höll de x antal 100 timmar innan någon gav upp.

Avatar Fallback

Re: husqvarna 545 fxt med autotune

Värmlänning  
#508332
th skrev:
Värmlänning skrev:Tack! Är det standard på samtliga husqvarna 545 och 555 nu?

Det verkar så. Även de mindre 35-kubikarana har 1-tums hål.

Tack för svar, ursäkta trådkap!

Avatar Fallback

Re: husqvarna 545 fxt med autotune

Sandström87  
#510449 Hej
Är ni några fler som testat nya 545an och kan ge lite omdömen. Här uppe har nu snart snön försvunnit så man kan komma igång me röjningen.

Användarvisningsbild

Re: husqvarna 545 fxt med autotune

kkj  
#522290 Hämtade ny 545 FXT AutoTune i går. Testa den i helgen. Inte ens startat den än, men verkar ok. Lite taskig kvalite på tumgasen och handtaget, kanske. Men ser fram emot och testa.

När man läser recensioner så är det ungefär 50/50 positivt och negativt. Så blir spännande detta. :-)

Nån som har fått testat dom mer och här bildat nån uppfattning?

Användarvisningsbild

Re: husqvarna 545 fxt med autotune

DrW  
#524242 Sökte efter pris på denna och blev lite osäker på vilken variant detta är:

https://www.bygghemma.se/tradgard-och-u ... t/p-831522

Priset är ju misstänkt lågt men om man söker på artikelnumret är det 545 autotune som dyker upp och bilden är väl den, eller?

Användarvisningsbild

Re: husqvarna 545 fxt med autotune

kkj  
#524276 Det ser ut til å være rett, ja. Samme produktkode og anbefalte pris som på gplshop hvor jeg kjøpte, bare 2000 billigere. 😡 Nesten så man vurderer å bruke sin 30 dager angrefrist å kjøpe derfra i stede. Ville bestilt, tatt kort på annonsen og klaget om feil sag kom i posten. :mrgreen:

Løp og kjøp!

Användarvisningsbild

Re: husqvarna 545 fxt med autotune

Anders Engström  
#524375 Ingen autotune på den där va?

Användarvisningsbild

Re: husqvarna 545 fxt med autotune

kkj  
#524390 Enligt annons skall det vara det, produktnummer och bild stämmer i alla fall.

Användarvisningsbild

Re: husqvarna 545 fxt med autotune

Anders Engström  
#524391 Jag tror det är utförsäljning av dom gamla, var inne och kollade på Hylte lantmän och där stämmer det väl i pris med gamla utan autotune. Jag ser inget i annonstexten som säger något om autotune, att dom sen lagt en bild och ett produktnummer kommer bara skyllas på mänskliga faktorn. Vi reserverar oss för ev felskrivningar brukar det heta. Bra pris på bra såg ändå.

Användarvisningsbild

Re: husqvarna 545 fxt med autotune

DrW  
#528904 Bygghemma har nu sänkt priset ytterligare till 5895kr för 545 Fx Autotune. Beställde därifrån för ett par veckor sedan men priset var då då en dryg hundring högre. Med handtagsvärme tar de 9900kr för :shock:
Senast redigerad av DrW lör 20 okt 2018, 07:06, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: husqvarna 545 fxt med autotune

Kalleskog  
#529423 Hämtade nyligen ut en 545 fxt autotune men har inte hunnit prova den ännu. Läste någonstans att man ska köra röjsågen i några minuter och sedan starta om den så att den kalibreras för att gå så bra så möjligt, kan någon utveckla?

Läste något i tråden om att man ska ändra från sommar- till vinterläge på undersidan av sågen, vad är det jag ska göra rent praktiskt? Har en 345 fr sedan tidigare som jag kört samma läge vinter som sommar med utmärkt resultat.

Användarvisningsbild

Re: husqvarna 545 fxt med autotune

Anders Engström  
#529426 Autotune på motorsåg ska iallafall gå för fullt arbete ett par minuter med att såga grov stock, men gör som det står i instruktionsboken. Det är ju så förgasaren ställer in sig. Vill man att den ska gå optimalt på fullgod så är det fullgod som gäller! Vinter och sommarläge har väl funnits på föra modeller och brukar vara ett spjäll som leder inluften en längre väg runt motorn så den blir varmare. Till min 345 röjsåg var problemet att jag fick in snö i luftfiltret på vintern, inga problem sen jag bytte från pappersfilter till nylon. Är det pappersfilter så byt detta innan du kör igång och sen är det bara att köra. Minns att jag läst här på forumet att nån fått en såg utan fett i vinkelväxeln, så kolla det för säkerhets skull...

Användarvisningsbild

Re: husqvarna 545 fxt med autotune

Anders Engström  
#529427 Fullgas inte fullgod...

Avatar Fallback

husqvarna 545 fxt med autotune

källefall8  
#529467
DrW skrev:Bygghemma har nu sänkt priset ytterligare till 5895kr för 545 Fx Autotune. Beställde därifrån för ett par veckor sedan men priset var då då en dryg hundring högre. Med handtagsvärme tar de 9900kr för :shock:

Låter riktigt billigt, var det nya med autotune inkl moms?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).