Sågtimmer

Hjälp med att Identifiera virke

17 inlägg 8849 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Hjälp med att Identifiera virke

Framtidensskog  
#526614 Hej,

Vill gärna ha er hjälp med att indentifiera virket i bilden.
Vill veta allt från kvalitet, försäljare till pris.
Alla information och länkar uppskattas.

Tack på förhand.

1538329390_9842e5dd-ca7e-46a5-ab53-86a4970b78c5.jpeg



Senast redigerad av Framtidensskog sön 30 sep 2018, 22:31, redigerad totalt 2 gånger.

   TS
Avatar Fallback

Re: Hjälp med att Identifiera virke

Flisaren  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#526616 Är bilderna tagna i Ryssland/Baltikum? Varför vill ni veta det?

Användarvisningsbild

Re: Hjälp med att Identifiera virke

Framtidensskog  
#526619 Hej Flisaren

Bilderna är tagen i Sverige. Vill veta mer för funderar på exportera.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Hjälp med att Identifiera virke

Torbjörn Johnsen  
#526635 Om du vet att bilderna är tagna i Sverige och funderar på att exportera (just det här virket?) borde du ju också veta vem säljaren är? Själv tycker jag inte att bilderna ser ut att komma från Sverige av miljön att döma. (Travers, betong...)

Avatar Fallback

Re: Hjälp med att Identifiera virke

Palakangas  
#526640 Det kan vara grovsågade tavelramsämnen från en känd debattör på detta forum.

Användarvisningsbild

Re: Hjälp med att Identifiera virke

Framtidensskog  
#526641 Palakangas är du helt säker på att det inte är obehandlat vajervinchämnen? Känns som du borde dubbelkolla.

Torbjörn förenkelhetens skull säger vi att bilden är inte tagen i Sverige utan i en obestämd plats. Virket i bilderna är från Sverige och önskar mer information om kvalitet, pris, trädslag och olika försäljare.

Oseriösa svar önskas ej.

   TS
Avatar Fallback

Re: Hjälp med att Identifiera virke

Palakangas  
#526644
Framtidensskog skrev:Palakangas är du helt säker på att det inte är obehandlat vajervinchämnen? Känns som du borde dubbelkolla.

Torbjörn förenkelhetens skull säger vi att bilden är inte tagen i Sverige utan i en obestämd plats. Virket i bilderna är från Sverige och önskar mer information om kvalitet, pris, trädslag och olika försäljare.

Oseriösa svar önskas ej.

Undrar vem som är oseriös här.

Avatar Fallback

Re: Hjälp med att Identifiera virke

Blivande snickare  
#526645
Framtidensskog skrev:Palakangas är du helt säker på att det inte är obehandlat vajervinchämnen? Känns som du borde dubbelkolla.

Torbjörn förenkelhetens skull säger vi att bilden är inte tagen i Sverige utan i en obestämd plats. Virket i bilderna är från Sverige och önskar mer information om kvalitet, pris, trädslag och olika försäljare.

Oseriösa svar önskas ej.

Du borde läsa lite på detta emineta och väldigt sammansvetsade forum. Då skulle det snabbt stå klart för dig att med den där tonen får du inte mycket till hjälp.

Personligen tycker jag att om du inte ens ser vad det är för trädslag på bilden så ska du hitta en annan branch att härja i.
Ursäkta om jag steg på tårna, det var nästan inte med flit.

Avatar Fallback

Re: Hjälp med att Identifiera virke

Flisaren  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#526649 Redigerat bilderna, seriöst....

Avatar Fallback

Re: Hjälp med att Identifiera virke

Beavern  
#526650 Jag ser att 3e plankan från vänster i näst översta raden är en senvuxen tall från värnamo. Kvalite prima sekunda, priset är oändligt.

Användarvisningsbild

Re: Hjälp med att Identifiera virke

Kenya Cane  
#526653 Kvalité av virke bedöms inte genom att titta på virkesändarna.

Användarvisningsbild

Re: Hjälp med att Identifiera virke

halvproffs  
#526657 Förstår inte vad trådskaparen vill komma med detta. Helt omöjligt att svara på frågorna.
Om du inte driver med oss så måste vi ha mycker mer info och bilder på virkets hela längdyta.

Avatar Fallback

Re: Hjälp med att Identifiera virke

Vilsten  
#526660 Som man frågar får man svar.

Avatar Fallback

Re: Hjälp med att Identifiera virke

Robertberg  
#526667 Såga det i 50 centimetersbitar så får du iallafall 400 kronor per kubik.

Avatar Fallback

Re: Hjälp med att Identifiera virke

Bosse1  
#526691 Stämpla dit "märket" får du det dubbla.

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).