Motorsåg och handhållet

STIHL ADVANCE X-TREEm Röjsele

26 inlägg 14525 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: STIHL ADVANCE X-TREEm Röjsele

röjjare  
#524199 Finns det väska med plats för 1,5 liters flaska + fil till den nya selen?

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: STIHL ADVANCE X-TREEm Röjsele

Seb macahan  
#525881 Nu hittade inte jag någon tråd för HQ balance Xt, men jag fyndade en sådan på GD18. Och tillsammans med men nyinköpta Stihl 450fs så uppstod det kärlek med en gång. Stihl'en provade jag för några dagar sedan med en äldre Hq-sele.
Jag brukade få lite domningar i händerna efter o gått några tankar med min äldre 252rx. Dessa är nu helt borta med Stihl'en och balance selen var riktigt bra. Jag är mycket nöjd med denna kombo och längtar redan nu till nästa röjpass. Att det blev en 450 o inte 460 är för att grannen hade en helt ny o sälja för 1500kr o så selen för 640kr på GD. Detta är nog en av mina bättre skogsprylsaffärer än så länge.

Avatar Fallback

Re: STIHL ADVANCE X-TREEm Röjsele

Hema  
#525887 Jag upplever handtagen på nyare Stihlröjsågarna vara snäppet vassare än motsvarande Hva. Riktigt sköna. Bra pris får jag säga.

Användarvisningsbild

Re: STIHL ADVANCE X-TREEm Röjsele

källshult  
#525889 Jag har en stihl 410 och är väldigt nöjd med den också har inte några problem med domningar och stickningar i händerna var värre med Husqvarna använder den huvudsakligen till gräsröjning

Avatar Fallback

Re: STIHL ADVANCE X-TREEm Röjsele

forest.  
#619292 Finns det någon bättre sele än stihl X-fit ?
Min har sömmarna till höftkudden gått av på, stihl sele som är nr. 1 eller finns det andra som är bättre?

Användarvisningsbild

Re: STIHL ADVANCE X-TREEm Röjsele

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#619293 Reklamera eller reparera.

Vilken sele som är rätt för dig, är ju svårt för oss andra att svara på....
/Niklas

Avatar Fallback

Re: STIHL ADVANCE X-TREEm Röjsele

forest.  
#619295
Niking skrev:Reklamera eller reparera.

Vilken sele som är rätt för dig, är ju svårt för oss andra att svara på....
/Niklas


provat stihl Advance X-Treem?

Är det "flytande" höftkudde på den modellen?

Användarvisningsbild

Re: STIHL ADVANCE X-TREEm Röjsele

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#619297
forest. skrev:
Niking skrev:Reklamera eller reparera.

Vilken sele som är rätt för dig, är ju svårt för oss andra att svara på....
/Niklas


provat stihl Advance X-Treem?

Är det "flytande" höftkudde på den modellen?


Jag har provat, men röjer numera mest med min 535iFR, så 490:in + stihlselarna får vila.

På min xtreem-sele är höftbältet tämligen fast (om än löstagbart). Däremot är axelremmarna "flytande".
/Niklas

Avatar Fallback

Re: STIHL ADVANCE X-TREEm Röjsele

forest.  
#619299
Niking skrev:
forest. skrev:
Niking skrev:Reklamera eller reparera.

Vilken sele som är rätt för dig, är ju svårt för oss andra att svara på....
/Niklas


provat stihl Advance X-Treem?

Är det "flytande" höftkudde på den modellen?


Jag har provat, men röjer numera mest med min 535iFR, så 490:in + stihlselarna får vila.

På min xtreem-sele är höftbältet tämligen fast (om än löstagbart). Däremot är axelremmarna "flytande".
/Niklas[/quot

vad har du för sele till 535iFR ?

Användarvisningsbild

Re: STIHL ADVANCE X-TREEm Röjsele

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#619301 En specialare, byggd på en enkel ryggsäck med höftbälte. Har även Jonsered Vector 4-selen till min 535 iFR.
/Niklas

Avatar Fallback

Re: STIHL ADVANCE X-TREEm Röjsele

Piraboin  
#619394 den är bra köpte den i höstas då jonseds proffssele fick jag ont i höften av då platan som röjsågen vilar mot är för lång bak och röjvinkeln när man trimmar blev fel har kört några timmar med min röjsåg med den som är lätt ska se hur den beter sig med chefens stora röjsåg när jag ska trimma till våren
med min röjsåg och den här selen kändes det nästa inte att man hade en röjsåg på sig samt man kan ju ställa inn var på kroppen vikten vilar på flera sätt

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).