Den sista mjölkbonden släcker lyset

Kommentar  371 inlägg  91498 visn.  30 följer

Re: Den sista mjölkbonden släcker lyset

Göt skrev:jag har letat efter texter men inte hittat någon bra ännu. Men grundtanken var att man skulle sänka jordbruksproduktionen eftersom Sverige tidigare legat med överskott på bland annat mjölk och spannmål...

Låter som om försvarsnedrustningstänket smittade av sig på jordbruket. Reserver verkar vara av ondo..

Användarvisningsbild

Hema skrev:
Göt skrev:jag har letat efter texter men inte hittat någon bra ännu. Men grundtanken var att man skulle sänka jordbruksproduktionen eftersom Sverige tidigare legat med överskott på bland annat mjölk och spannmål...

Låter som om försvarsnedrustningstänket smittade av sig på jordbruket. Reserver verkar vara av ondo..

Var nog lite så. Just då i början av 90-talet när Berlin muren fallit och Sovjetimperiet rasat så rådde det en otrolig optimism om att nu är det slut på alla konflikter och nu segrar den liberala parlamentarismen snart i hela världen. Inget land kommer längre att behöva klara sig själv, nu är vi alla en stor integrerad fri marknad. Ja, så lät det då.

#523913 Mannaminnet är kort.

Blivande snickare skrev:Mannaminnet är kort.

Putin är inte heller så lång. :mrgreen:

totte skrev:
Hema skrev:

Var nog lite så. Just då i början av 90-talet när Berlin muren fallit och Sovjetimperiet rasat så rådde det en otrolig optimism om att nu är det slut på alla konflikter och nu segrar den liberala parlamentarismen snart i hela världen. Inget land kommer längre att behöva klara sig själv, nu är vi alla en stor integrerad fri marknad. Ja, så lät det då.

Tack, ja blåögdheten försvinner väl inte hos den obotlige optimisten.

Göt skrev:Är nog många som har glömt omställning 90 då bönder fick betalt för att sluta med sin produktion, hade vi inte gått med i EU då så hade vi inte haft mycket till jordbruk kvar i Sverige överhuvudtaget. Röstade själv nej till EU.

Kom på att för bondens perspektiv, så måste det va trevligare att bli "utköpt" än nu gå i konken med restskuld för resten av sitt liv.

#589434 En liten protest mot "det är böndernas fel" :d

Användarvisningsbild

#589441 Grotesko gjorde en annan version.... :mrgreen:

vinterrojarn skrev:Grotesko gjorde en annan version.... :mrgreen:

Rätt bra den å :mrgreen:

Bosse1 skrev:En liten protest mot "det är böndernas fel" :d

Tog ett tag innan jag kom på var musiken var ifrån. Den onde, den gode och den fule. 👍

Användarvisningsbild

#589459 Spaghetti western...
Bra film.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).