Logistik, Transport

Trådlös fjärr

9 inlägg 4484 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Trådlös fjärr

Patrik Lundvall  
#523753 Har ett trevägs tippsläp (personbil) på 3500 kg.
Nu har fjärrkontrollen som är trådbunden börjat trilskas och jag funderar på en trådlös. Kollade priset och det skulle kosta 4200 kr...
Började då fundera på om man inte kan använda modeller för elvinch. Vill ha en som är tålig och med bra täthetsklassning.
Typ IP65.
Tips om någon som inte kostar över 1000 kr. Det är ju inget märkvärdigt egentligen.
Eller tänker jag fel?
Mvh Patrik



   TS
Användarvisningsbild

Re: Trådlös fjärr

Vardon  
#523755 Jag köpte från de här i samband med ett ställdon.

https://www.blocket.se/jamtland/Linjara ... ?ca=11&w=3

Nackdelen är att det är ett tryck av och ett tryck på.

Annars är det väl bara att köpa lämplig fjärrkontroll och ersätta sladden med. Är säkert inte mer avancerat än en tryckknapp till en ventil

Användarvisningsbild

Re: Trådlös fjärr

Patrik Lundvall  
#523756 Vill helst ha en fjärrkontroll som skickar kontinuerlig signal när man trycker på fjärren.
Finns lite olika och man kan få tag på grejer från 500 kr, (och Kina från 140 kr).
Men vill ha något som är pålitligt och säkert. Vill inte att släpet ska lasta av 2500 kg makadam för att det har kommit in fukt i dosan eller mottagare.... :)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Trådlös fjärr

Vardon  
#523757 Kag hade nog satt en brytare därimellan med ändå.

Jag satte min mottagare i en ellåda, hängde ut antennen och strömkabeln genom en kabelförskruvning.

Användarvisningsbild

Re: Trådlös fjärr

Patrik Lundvall  
#523758 Tack för engagemang med mitt problem. :)

Jo jag hade tänkt att montera allt i en elbox iaf från Biltema.
Sätter den långt fram där batteriet på släpet sitter och sen tänkte jag ta krympslang med smältlim då borde det hålla fukten borta.

Är väl snarare så att jag vill att sändaren ska vara säker så det inte är något "smäck".
Kommer isf att ligga i bilen men vill ha något som känns gediget.
😀

   TS
Användarvisningsbild

Re: Trådlös fjärr

Vardon  
#523760 Åkerströms ska det stå på den då tycker jag

Användarvisningsbild

Trådlös fjärr

Patrik Lundvall  
#523769 Skulle definitivt satsa på något sådant om man jobbar yrkesmässigt, eller om.man tippar och lastar hela dagarna. Men en gång i veckan, halva året... ;)

   TS
Avatar Fallback

Re: Trådlös fjärr

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#523778
Vardon skrev:Åkerströms ska det stå på den då tycker jag

Hade en från teleradio i många år till vinschen på traktorn, säker o snabba funktioner.
Har även använt billig kinafjärr på jeepens vinch o den är de fördröjning och de kan bli riktigt obehagligt när de hänger upp sig vid vinchning

Avatar Fallback

Re: Trådlös fjärr

Hema  
#523821
Vardon skrev:Åkerströms ska det stå på den då tycker jag

Har för mig att atvhuset.se haft bra pris på den på black friday i minst två år.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).