Öppna kategorin

Manuella Skogsarbetare

11 inlägg 2923 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Manuella Skogsarbetare

Aayden  
#523614 Min fundering är om det finns efterfrågan på skogsarbetare som jobbar med manuell huggning och röjsåg idag ?

Har tidigare jobbat med det borta i Nord Amerika men efter återkomsten till Sverige hamnade jag på kontor och
nu börjar det krypa i kroppen igen :d



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Manuella Skogsarbetare

Flisaren  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#523618 Intressant, var i Usa jobbade du?

Avatar Fallback

Re: Manuella Skogsarbetare

Sune77  
#523619 Så nu är suget tillbaka :d

Ringer dig ikväll så ska vi få ut dig från kontoret och ut i grönskan.

Användarvisningsbild

Re: Manuella Skogsarbetare

Aayden  
#523620
Flisaren skrev:Intressant, var i Usa jobbade du?


Jag var under nästan 20 år i dom nordvästra delarna Washington , Oregon, Idaho samt Montana.
Ingick i ett lag som arbetade mest med " Hillside logging" där vi gick före yarder laget och fällde , back up till skördarna samt skötte gallringar.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Manuella Skogsarbetare

Aayden  
#523621
Sune77 skrev:Så nu är suget tillbaka :d

Ringer dig ikväll så ska vi få ut dig från kontoret och ut i grönskan.


:-bd :-bd \:d/

   TS
Användarvisningsbild

Re: Manuella Skogsarbetare

Fredrik Reuter  
#523623
Aayden skrev:Jag var under nästan 20 år i dom nordvästra delarna Washington , Oregon, Idaho samt Montana.
Ingick i ett lag som arbetade mest med " Hillside logging" där vi gick före yarder laget och fällde , back up till skördarna samt skötte gallringar.


Oj oj, detta vill vi veta mer om!
Om du har tid och lust så får du hemskt gärna dra igång en egen tråd om detta. Det tror jag många skulle uppskatta!

Användarvisningsbild

Re: Manuella Skogsarbetare

TrioBrake  
#523624 Verkligen intressant! Har själv haft det som en liten dröm att sticka iväg och fälla på västkusten under ett år eller två [emoji2]

Avatar Fallback

Re: Manuella Skogsarbetare

Flisaren  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#523625
TrioBrake skrev:Verkligen intressant! Har själv haft det som en liten dröm att sticka iväg och fälla på västkusten under ett år eller två [emoji2]


Jag hänger på :d

Användarvisningsbild

Re: Manuella Skogsarbetare

Aayden  
#523626
Fredrik Reuter skrev:Oj oj, detta vill vi veta mer om!
Om du har tid och lust så får du hemskt gärna dra igång en egen tråd om detta. Det tror jag många skulle uppskatta!


Om det finns intresse så kan jag rota fram lite gamla bilder ( sporten blir att få dom till jpg ) och beskriva lite hur det var

   TS
Användarvisningsbild

Re: Manuella Skogsarbetare

TrioBrake  
#523627
Aayden skrev:
Fredrik Reuter skrev:Oj oj, detta vill vi veta mer om!
Om du har tid och lust så får du hemskt gärna dra igång en egen tråd om detta. Det tror jag många skulle uppskatta!


Om det finns intresse så kan jag rota fram lite gamla bilder ( sporten blir att få dom till jpg ) och beskriva lite hur det var
Ja gärna! :)!

Avatar Fallback

Re: Manuella Skogsarbetare

Sune77  
#528496 @Aayden Har du fått fram några bilder än eller har flytten från pappersvändningen till stockvändningen blivit för mycket för gubben 😉😁😁

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar