Uvskogen skrev:Gäller inte här om byggnaden ligger inom detaljplan. Jag ska bygga den på mark som hör ihop med bostadsfastigheten. Det här är inne i en by med en flera hus runtomkring
Aha!
Nä, då är det en helt annan sak!
Uvskogen skrev:Gäller inte här om byggnaden ligger inom detaljplan. Jag ska bygga den på mark som hör ihop med bostadsfastigheten. Det här är inne i en by med en flera hus runtomkring
Slurfi skrev:Ajdå, nå men det går ju att ta nya tag och så har du säkert hunnit spara ihop lite mer pengar i madrassen till bygget?
Huggar Herman skrev:Allt går inte riktigt som man tänkt sig. Ett år efter att det skulle vara färdigt så ser det ut så här.
Hema skrev:Inte direkt att det spelar någon roll om byggnad blir lite försenad eller?
T Landström skrev:Huggar Herman skrev:Allt går inte riktigt som man tänkt sig. Ett år efter att det skulle vara färdigt så ser det ut så här.
Har inte följt tråden slaviskt...men är det murad väggar bak och på sidorna?
Huggar Herman skrev:Det är helt sant, men det hade varit skönt att kunna få in lite saker under tak.Hema skrev:Inte direkt att det spelar någon roll om byggnad blir lite försenad eller?
Camaro1969 skrev:ang bokföra ekonomibyggnaden.
låg denna nybyggnation på "bostadsfastigheten" är det en lantbruksfastighet?
är den samtaxerad med "skogen/lantbruket" kanske?
eller är det småhustomt?
har lite svårt att tänka mig man kan slå upp ett garage hemma på tomten och dra all moms+kostnad i näringen...
Huggar Herman skrev:Camaro1969 skrev:ang bokföra ekonomibyggnaden.
låg denna nybyggnation på "bostadsfastigheten" är det en lantbruksfastighet?
är den samtaxerad med "skogen/lantbruket" kanske?
eller är det småhustomt?
har lite svårt att tänka mig man kan slå upp ett garage hemma på tomten och dra all moms+kostnad i näringen...
Jag tror att skattemyndigheten kommer att ha en hel del synpunkter om du försöker göra det senare.
I mitt fall ersätter den nya hallen en gammal ladugård som var byggd på 1870-talet och om / tillbyggd på 1930-talet.
Mark, bostadshus och ekonomibyggnader ligger samlat på ett ställe,