Skogsnyheter

Naturskyddslobbyn vandrar vidare.....

7 inlägg 2151 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Naturskyddslobbyn vandrar vidare.....

fax  
#522689

I SkogsLand kunde man läsa dessa notiser, som hamnat bredvid varandra, som av en händelse.
Samtidigt kan man notera att försvarsminister Hultqvists pressekreterare får gå för att hon har lite för mycket fingrar i försvarsindustrisyltburken. Men det kanske är skillnad..



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Naturskyddslobbyn vandrar vidare.....

Värmlänning  
#522703 MP ser till att se om sitt hus nu ifall de skulle hamna i oppositionen

Avatar Fallback

Re: Naturskyddslobbyn vandrar vidare.....

axwell  
#522709 Någon som såg Annie Lööfs utfrågning i SVT efter kl 20.10 ?

Frågan om skogen kom upp, utfrågarnas"fakta" var det som MP, Kirppu och naturskyddsföreningen tycker.

Tyvärr misslyckades Centerledaren, verkade inte så insatt som jag hade förväntat mig.

Tittarna blev nog än mer övertygade om skyddsvärda skogar i klass med Amazonas regnskogar plundras i Sveriges privatägda skogar.
Inte ens äganderätten kunde hon göra begriplig för den som inte vet hur det kan gå till, detta trots flera försök genom att ducka på andra frågor och istället prata om äganderätten.

Vet inte vilka partier som stå på tur, hoppas fortfarande att någon partiledare kan bringa klarhet i frågan.

Användarvisningsbild

Re: Naturskyddslobbyn vandrar vidare.....

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#522722 Partierna på tur är Liberalerna, Moderaterna och SD.
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Naturskyddslobbyn vandrar vidare.....

r93  
#522726 Nä, inte många raka besked där, det är ju väldigt många från mp som gått över till c och dom vill hon nog inte bli av med.

C:a 4 % av väljarkåren är privatpersoner som äger skog enligt mina egna beräkningar, det var faktiskt mer än jag trodde, vi borde alltså kunna skapa ett skogsparti, dock är nog väldigt få lika intresserade dom dom som hänger här...

Jag tycker SVT:s utfrågning har varit väldigt bra i år!!!

Sjöstedt har klarat sig bäst, han sa vad han tyckte! Och då är jag verkligen inte V vill jag understryka!!!!!!

Avatar Fallback

Re: Naturskyddslobbyn vandrar vidare.....

axwell  
#522731
Niking skrev:rtierna på tur är Liberalerna, Moderaterna och SD.
/Niklas


Då står hoppet till att Moderaterna eller SD får chansen att diskutera skogsfrågorna och den påstådda skövlingen.

Avatar Fallback

Re: Naturskyddslobbyn vandrar vidare.....

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#522778
axwell skrev:Någon som såg Annie Lööfs utfrågning i SVT efter kl 20.10 ?

Frågan om skogen kom upp, utfrågarnas"fakta" var det som MP, Kirppu och naturskyddsföreningen tycker.

Tyvärr misslyckades Centerledaren, verkade inte så insatt som jag hade förväntat mig.

Tittarna blev nog än mer övertygade om skyddsvärda skogar i klass med Amazonas regnskogar plundras i Sveriges privatägda skogar.
Inte ens äganderätten kunde hon göra begriplig för den som inte vet hur det kan gå till, detta trots flera försök genom att ducka på andra frågor och istället prata om äganderätten.

Vet inte vilka partier som stå på tur, hoppas fortfarande att någon partiledare kan bringa klarhet i frågan.


Centern är inte längre ett parti för landsbygden. Balkongbiologerna på Södermalm har tagit över 😡

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).