#522280 de är i mitt tycke varken bättre, eller sämre än andra märken. Huvudsaken när det kommer till kilar är att de har låg lyfthöjd... själv köper jag det billigaste jag kan hitta..
anersimyra skrev::-bd de är i mitt tycke varken bättre, eller sämre än andra märken. Huvudsaken när det kommer till kilar är att de har låg lyfthöjd... själv köper jag det billigaste jag kan hitta..
Var just att det stod att dom kilarna lyfter upp till tre gånger mer än vanliga kilar så det var lite därför jag blev lite sugen
Husqvarna 346 XPG TRIOBRAKE Husqvarna 55 XP Husqvarna 560 XPG Husqvarna 550 XPG Husqvarna 390 XPG Husqvarna 242 XPG 2x Husqvarna E70 Husqvarna 545 FR Mcculloch 10-10 Mcculloch 2-10 Mcculloch 1-40 Mcculloch mini mac 320 Mcculloch mini mac 310 Jonsered 2152
#522347Att de är stålskodda ger möjligen något bättre inträngningsförmåga, men inte kan jag påstå att skillnaden är märkbar mot en lika hög kil helt i plast. För hög inträngningskraft är det som sagt en låg kil som gäller. Blir lyftet inte tillräckligt så går man efter med en kort och hög kil..
#522377Gör egna kilar av glidplast. Spillbitar som jag kapar till i en bandsåg. Ytan blir lite vågig och vinkeln bestämmer jag. Oproffsigt utseende med funktionellt. Samt gratis
#522384Många olika bud ser jag, grejen är ju att jag inte är nöjd med vinkeln på dom man köper i butik därför tänkte jag att det här kanske var något revolutionerande 🤣
Husqvarna 346 XPG TRIOBRAKE Husqvarna 55 XP Husqvarna 560 XPG Husqvarna 550 XPG Husqvarna 390 XPG Husqvarna 242 XPG 2x Husqvarna E70 Husqvarna 545 FR Mcculloch 10-10 Mcculloch 2-10 Mcculloch 1-40 Mcculloch mini mac 320 Mcculloch mini mac 310 Jonsered 2152
#522387För min del måste jag säga att Almekilarna är oslagbara mot plast. Vilken form man vill och vilken del i trädet man vill gör at man kan få det rätt bra. Slipade ovansidan med vinkelslip och putstrissa, lika så änden vilket förlängde livet rätt bra på dem.
anersimyra skrev::-bd de är i mitt tycke varken bättre, eller sämre än andra märken. Huvudsaken när det kommer till kilar är att de har låg lyfthöjd... ..
Håller med i det - inte något specielt med Red Head, men en av dom andra som visa på siden, Hard Head, är bra när man fäller grovt. Men bästa kilar jag har haft (och har) är någon blåa från Österrike. Dom är oslagbara när man måste använda två eftersom dom låsar sig till varandra.
1535056588_p8220955.jpg
Slår ofta i hardheaden först, och senn lyftar jag med två blåa.
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Nu ver jag inte om kilarna kommer få en ny design och isf när. Så om någon blir sugen att beställa, så kan jag inte lova vilken modell det blir. Dock kanske jag skulle kunna hjälpa någon o köpa, men de har typ max 3st inne åt gången i butiken. Samt en liten brasklapp, vi har en medlem på forumet som slagit sönder sina (har för mig att det var lite kyligare, men ändå inte massa minusgrader). Så felfria är de inte.
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).