Skogsnyheter

Stormvarning på västkusten

73 inlägg 15377 visningar 14 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Stormvarning på västkusten

haltegarden  
#520855 Har kört mellan strömstad och Vänersborg på småvägar i dalslandsgränsen, var nog minst 20 träd över vägen som var kapade eller som fick kapas för att komma vidare

Elmia
Avatar Fallback

Re: Stormvarning på västkusten

Hema  
#520858
80-90 skrev:Varit ute å kollat längs med bilvägen som jag har genom skogen . Har tyvärr jobb hela vintern med vindfall !! Det ligger ett par hundra träd bara efter vägen . Det va ingen trevlig syn

Det var tråkigt o höra. Finns det risk för barkborrekaos om värmen håller i sig?

Avatar Fallback

Re: Stormvarning på västkusten

snurra  
#520861 Strömlöst gång efter gång

Avatar Fallback

Re: Stormvarning på västkusten

80-90  
#520865
Hema skrev:
80-90 skrev:Varit ute å kollat längs med bilvägen som jag har genom skogen . Har tyvärr jobb hela vintern med vindfall !! Det ligger ett par hundra träd bara efter vägen . Det va ingen trevlig syn

Det var tråkigt o höra. Finns det risk för barkborrekaos om värmen håller i sig?

Tror det ska gå bra jag får bara knyta näven å klämma på med sågen så ska vi nog rädda det mesta :-bd men tusen tack för omtanken

Användarvisningsbild

Re: Stormvarning på västkusten

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#520871 Träden OK men hälften av äpplena ligger på marken 😢

Användarvisningsbild

Re: Stormvarning på västkusten

Fredrik Reuter  
#520880
th skrev:Träden OK men hälften av äpplena ligger på marken



Samma här!

Avatar Fallback

Re: Stormvarning på västkusten

Värmlänning  
#520895 Först torka, sen barkborren här och var på skogen och nu denna jäkla blåst..
Ett äppelträd har blåst ner, har ej gett mig ut i skogen än, men jag såg att det låg ett gäng tallar och björkar på ett hygge inte långt från mig

Avatar Fallback

Re: Stormvarning på västkusten

80-90  
#521030 Hur har det gått för er i blåsnevädret ?? Själv har jag fått väldigt mycket vindfall 🙈

Användarvisningsbild

Re: Stormvarning på västkusten

Vedproducent  
#521032 Norra Bohuslän:
En hyggeskant som blev när grannen högg ifjol. Beståndet är i 60 årsåldern på G30 plus och 1,1 hektar. Där ligger väl ett 50 tal granar i kanten. Yngre skog runt om på min skog så jag har tagit beslut om att ta ner det. Ett område med frötall 5 hektar 3 år gammalt ligger cirka 50 tallar. En gallring som gjordes för 5 år sen i 55 årsåldern ligger ett 50-tal. Men i övrigt är det bara väldigt enstaka träd.

Avatar Fallback

Re: Stormvarning på västkusten

Värmlänning  
#521035 Verkar ha klarat oss bättre än befarat men en del vindfällen trots allt

Användarvisningsbild

Re: Stormvarning på västkusten

sundelius  
#521048
80-90 skrev:Hur har det gått för er i blåsnevädret ?? Själv har jag fått väldigt mycket vindfall 🙈

Helt ok med lite lövträd som gått i backen.
Lider med dig

Avatar Fallback

Re: Stormvarning på västkusten

80-90  
#521159
Varit runt å kollat i dag å totalt e det ca 1 ha som ligger så va inte fullt så jäkligt som jag trodde ! Det är inte bara kanter som har fallit . Det är områden inne i bestånden som gått i backen med 👎 lägger med några bilder

Avatar Fallback

Re: Stormvarning på västkusten

sveakatten  
#521164 Fick ett nytt staket på åkern som jag tagit bort granen på :d

Användarvisningsbild

Re: Stormvarning på västkusten

Fredrik Reuter  
#521165 Det blir nog lite städande efter stormen. Har sett mer nu efter några mil i bilen i helgen...

Användarvisningsbild

Re: Stormvarning på västkusten

T Landström  
#521173
Fredrik Reuter skrev:Det blir nog lite städande efter stormen. Har sett mer nu efter några mil i bilen i helgen...


Den björken ska jag ta mig an imorgon ;)

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).