Skördare

vet inte om det är värsta haveriet men otur kan man kalla de

8 inlägg 5173 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

vet inte om det är värsta haveriet men otur kan man kalla de

Martin_h_83  
#52007 förra helgen:
jo de började med att ja skulle köra ner lastbilen på volvo, fh12 dunderbygge vi byggt, för att byta en spridare
kom inte så långt innan motorn skar, ingen vet om de har nå samband med spridaren men troligtvis så är det så
volvo konstaterade att de inte va nån mening å laga upp den gamla motorn, utan vi fick hitta en likvärdig från en skrot, ja nog om de

sen måndan förra veckan så gick insprutningspumpen på skotaren 1410d, å nu i måndas så fick vi lov å byta spridare

sen igår när ja skulle ta över skördaren en 1270d, hann ta två träd då jäklar gick hydraulpumpen, till råga på allt så står den 1,5km ifrån kojan med midjehög snö
så man kan ju hålla sig för skratt iaf, så nu lär de väl bli lite helgjobb för å jobba ikapp ekonomin igen



   TS
Användarvisningsbild

Re: vet inte om det är värsta haveriet men otur kan man kalla de

masterchief  
#52015 Det är sådana här veckor som gör det värt att jobba i skogen :???: :wink:
Man kan bli nervvrak för mindre 8)

Användarvisningsbild

Re: vet inte om det är värsta haveriet men otur kan man kalla de

Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#52019 Ja i bland så ska allt hända. :(
Inte kul nu men du kan ju skratta åt det senare.

Avatar Fallback

Re: vet inte om det är värsta haveriet men otur kan man kalla de

Mickev  
#52055 Alla onda ting kommer i grupp. Förhoppningsvis har du avverkat din otur för ett tag framöver nu iallafall och kan börja njuta av jobbet igen ;)

Lite som en av våra grusbilar. Den är väl snart 2 år nu och på den har vi hunnit med ett hydralpumpsras, ett motorras och ett växellådsras... ja åsså sen såklart mindre havverier också... men måste säga att det börjar kännas som att den bilen mest varit på verkstan :???:

Användarvisningsbild

Re: vet inte om det är värsta haveriet men otur kan man kalla de

totte  
#52058 Det är nåt med vissa grejor. Hade en bil i början på 70-talet, 13 punkteringar på tre år, och det var inte gamla slitna däck. Sen dess har jag haft två eller tre punkor tror jag.

Avatar Fallback

Re: vet inte om det är värsta haveriet men otur kan man kalla de

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#52064 huvva! vad mycke elände, det är inge kul med haverier ~x(

Användarvisningsbild

Re: vet inte om det är värsta haveriet men otur kan man kalla de

rocky  
#52828 Återkommande problem bland dom gröna..... :wink:

Avatar Fallback

Re: vet inte om det är värsta haveriet men otur kan man kalla de

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#52841 haha! endast skogsjan som är grön i mitt garage, men på tal om haverier , .. det har ju varit mycket skotta snö . och hjullastaren har haft för sig att liksom trycka växellådsoljan till hydraultanken ...hmm! .. så efter lite reserch med rätt man ! så kom vi fram till att si och så är det och pumparna ska dän , och det är ett lager i växellådan som gått 😡 , och delarna flygs från USA och kommer på tisd, ...så d blir no bra , bara jag få meka ifred :ugeek: så det blir förmodligen en lånetraktor här under kommande tid :???: ... men sedan var det tänkt att jag skulle mata en fliskross med timmerbilen , ..så jag var glad som f-n för att få visa hur f-n man kör en kran ;) så jag va ut i verkstan och fyllde alla smörjpunkter med omegafett .. , men det blev lite svajiga planer med fliskrossen p.g.a. väderleken .. och sen jävlar , bilarna stod lite konstigt i verkstan , så jag startade timmer bilen och fick se en massa vatten på golvet , som smakade sött 😡 ..kl, 2 på eftermiddan med en fliskross som ska matas dan efter ...så det blev panik , och oftast är man ju ensam vad det gäller all skruvning , upp me hytten ,,starta ..vinkelröret mellan motor / vattenpump , river och ringer volvo som konstaterar att det finns grejer i huddiksvall . så de ta varsin bil och åker hudik -svall och möts i gnarp och jag fick mina delar i s-vall på utlovad tid
och det kan man kalla "serviceminded" , heder åt "PA" på res. lastbilsbolaget s-vall ^:)^ ^:)^ B-)

oops! glömde ju att säga att grejerna är "ready to work" :ugeek:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).