Socialt (mer om oss)

Vad arbetar ni med?

455 inlägg 221393 visningar 116 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vad arbetar ni med?

Bax  
#474741 Hexa?

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Vad arbetar ni med?

Delsbo  
#474749 Varken SenseAir eller Hexatronic

Användarvisningsbild

Re: Vad arbetar ni med?

Delsbo  
#474750 Det är Acreo Fiberlab

Avatar Fallback

Re: Vad arbetar ni med?

kjugekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#518612 Får väl uppdatera mig här, har kvar samma yrke dock så sa jag upp mig på semestern och bytte entreprenör och börjar det nya arbetet på måndag [emoji1]

Användarvisningsbild

Re: Vad arbetar ni med?

Traktordave  
#518734
kjugekarlsson skrev:Får väl uppdatera mig här, har kvar samma yrke dock så sa jag upp mig på semestern och bytte entreprenör och börjar det nya arbetet på måndag [emoji1]

Spännande! Varför blev det byte?
Kul att höra hur det nya blir när du kommit igång.

Användarvisningsbild

Re: Vad arbetar ni med?

TrioBrake  
#518737 Kul tråd!

Då man blev klar med sin utbildning på 40-veckor på Ljusdals Naturbruksgymnssium så är jag för tillfället sommarvikare på Pågen där jag är "Distriburerande säljare" igen plus att jag driver min egna firma där jag erbjuder trädfällning, enklare trädbeskärning, skogsröjning och sånt :)

Drömmen vore ju att få jobb som skotarförare!

Avatar Fallback

Re: Vad arbetar ni med?

Hema  
#518748
TrioBrake skrev:Kul tråd!

Då man blev klar med sin utbildning på 40-veckor på Ljusdals Naturbruksgymnssium så är jag för tillfället sommarvikare på Pågen där jag är "Distriburerande säljare" igen plus att jag driver min egna firma där jag erbjuder trädfällning, enklare trädbeskärning, skogsröjning och sånt :)

Drömmen vore ju att få jobb som skotarförare!

Bra jobbat!

Avatar Fallback

Re: Vad arbetar ni med?

kjugekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#518921
Traktordave skrev:
kjugekarlsson skrev:Får väl uppdatera mig här, har kvar samma yrke dock så sa jag upp mig på semestern och bytte entreprenör och börjar det nya arbetet på måndag [emoji1]

Spännande! Varför blev det byte?
Kul att höra hur det nya blir när du kommit igång.
Tyckte inte jag trivdes på förra stället så var väl dags att söka vidare till annat. Hittade en entreprenör inte så långt härifrån som sökte folk så det hela gick väldigt smidigt.

Kört två dagar nu och än så länge fungerar det och jag kommer nog trivas kanon där.

Användarvisningsbild

Re: Vad arbetar ni med?

Loggerslife  
#588531 Började 2007 som skördarförare och satt sen i diverse maskiner (både skördare och skotare) i 10talet år. Augusti 2017 klev jag ur maskinen då jag blev uppsagd och påbörjade en ny bana. Den nya banan blev trädfällare i Stockholm. Till en början så var det en hel del maskinkörning men nu har det övergått till merparten sågning och fällning.

Användarvisningsbild

Re: Vad arbetar ni med?

JensSkoog  
#588547
Loggerslife skrev:Den nya banan blev trädfällare i Stockholm.


Då ser vi fram emot båda bilder och video från det, @Loggerslife :-bd

Avatar Fallback

Re: Vad arbetar ni med?

Palakangas  
#588549 Jag kämpar vidare med att svarva grantimmer till faner 1.5 till 3.0 mm tjocklek som när det lämnar fabriken förser parkettindustrin i Europa med spärrskikt.

Användarvisningsbild

Re: Vad arbetar ni med?

T-Grön  
#588603 Egen och arbetar med allt. Håller på med fastighetsskötsel, Målar, takskottning, kör grävare, har just gjort en vecka på ett varv, fäller träd i närområdet. Stubbfräsning, fäller för kraftledningsgator, osv osv.
Jobbat som skogsmaskinförare i 10-12 år, som brunnsborrare bla 2 år i Norge, jobbat inom vården bla.
Har nog provat på rätt många olika branscher.

Användarvisningsbild

Re: Vad arbetar ni med?

Tobias242  
#590470 Motorsåg mek sen 4år tillbaka
På småländska höglandet
Blir allt ifrån sågar till gräsklippare högtrycks tvättar skogsvägar etc roligt och varierande jobb

Innan dess gick jag med röjsåg i några år
Kul men körde inom de kommunala så vart aldrig i några rediga skogar mera inne samhällen
Parker osv

Användarvisningsbild

Re: Vad arbetar ni med?

Vande  
#593278 Beteendevetare, fil kand. Men jag är en allpysslare. Krattar lika gärna det gröna. Eller bubblar i en tråd, likt nu.. :)

Avatar Fallback

Re: Vad arbetar ni med?

mooos73  
#593481
mooos73 skrev:Platschef på ett återvinningsföretag.
Har en 87 ha stor pensionsförsäkring!


Får uppdatera jag också. Efter en vända in i väggen försökte jag komma tillbaka till ledande befattning men insåg efter ett år att skulle mitt yrkesverksamma liv bli hållbart måste jag ha mindre ansvar så jag sökte jag förflyttning till ett systerbolag i koncernen. Nu mer kör jag grävmaskin och företrädesvis river jag hus men lite grävning och traktorkörning blir det där i mellan och trivs som fisken i vattnet.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).