Skogsmaskiner (stora skogsmaskiner)

Nyheter på gång från EcoLog?

7 inlägg 5952 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Nyheter på gång från EcoLog?

Torbjörn Johnsen  
#518464 Det finns stora förväntningar om att maskinnyheter från de större tillverkarna ska lanseras på finska Metkomässan i månadsskiftet augusti/september i år. Det verkar som om EcoLog har något på gång när man tittar på deras annonser som körs nu. Är det någon som har en aning om vad som är på gång?



   TS
Olofsfors skogsmaskinsband
Avatar Fallback

Re: Nyheter på gång från EcoLog?

kjugekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#518580 Jag har hört lite om att det talas om Waratah på maskinerna. Om de ska ersätta LogMax eller komplettera vet jag inte dock.

Avatar Fallback

Re: Nyheter på gång från EcoLog?

birk  
#519326 Spennnde, kan det være flere maskiner med 8 hjul, bogging bak? Er jo i tiden den nå 😂

Avatar Fallback

Re: Nyheter på gång från EcoLog?

Fredrik_L  
#520117 Ny större hytt med dörren på sidan och nån form av fjädring har jag hört av en ganska tillförlitlig källa :)

Avatar Fallback

Re: Nyheter på gång från EcoLog?

birk  
#520189 Kan det være en mindre maskin, til tynning? Reklamen sier jo; Ser du ikke skogen for bare trær? Det finnes vel en smal versjon av 550, så kanskje de kan bygge videre på den?

Användarvisningsbild

Re: Nyheter på gång från EcoLog?

Fredrik Reuter  
#520437 Hej,
Detta ska bli spännande.
Själv har jag sedan Elmia Wood 2017 lagt stora band på mina egna utsvävningar i nyheter... 🙃

Att inte se skogen för alla träd betyder ju egentligen att man fokuserar så mycket på detaljer att man inte ser helheten. Vet inte om man kan dra några slutsatser av det?

Eco Log har ändå gjort en del spännande saker under det senaste decenniet. Eco-log ELGP är ett exempel.

Annars, tänk om det kommer en Eco Log 530 E som konkurrerar med Sampo och Rottne H8. Attans, nu åkte jag dit igen...

Avatar Fallback

Re: Nyheter på gång från EcoLog?

FMJ  
#521749 -

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).