ons 18 jul 2018, 00:16#518228Har varit bra mycket brander här i Norge med, men nu verkar man ha en viss kontroll, verkar det som.
Såg att "vi" (Norge) just skickade iväg 6 helikopter til er i Sverige nu, så tror det lugnat sig lite.
Här jag bor, helt söder i Norge tror jag inte det regnat dom senaste 2-3mnd., och det er rejält tort, långt ner i jorden.
Var en mindre brand här som dom slöckte 3 gånger, men då fick dom nog, och kom med grävmaskin og grävde bort hela jorden och körte bort den, då det brann långt ner jorden och bara drog på igen, efter dom trodde dom hadde slöckt den.
Så min grävmaskin har stått still et bra tag nu, så hoppas det snart kommer lite regn, men inget er meldt minst 1 vecka framåt. 🙏
Det enda positiva (för min del) er att det gror inget gräss, så jag kan leta med metalldektoren rundt på åkermark, var det nu skulle varit 50cm högt och fint gräss til 2 skörden, det ser lika ut som precis efter som när dom var klara med 1 skörden.
Valmet 665s/skogshytt, valtra-valmet 6400, XCG 230LC, Hanix H55DR/Naarva stegmaster, Kesla 102HD/kran 304T, Dalen 2054 vedmaskin+kisa stegmater, Igland wp2000, TR110 vedkutter, Jonsered 2054,-dolmar ps5000. Hva 42, Suzuki king quad 280cc