Socialt (mer om oss)

Vatten över huvudet

25 inlägg 6807 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vatten över huvudet

JanA  
#516663 Använd en vinkelslip tillsammans med https://www.biltema.se/verktyg/slipning ... 2000017845 så går i alla fall skrapningen mycket snabbare.

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Vatten över huvudet

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#516665 Målarna brukar väl använda speedheater, för att få färgen att lossna ordentligt.
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Vatten över huvudet

Axl  
#516668 Ett alternativ kan ju vara att ta in en målare 1 dag eller 2 för att få lite tips och fart på arbetet.

Avatar Fallback

Re: Vatten över huvudet

LP576  
#516682 1: Ta en kofot och bryt bort ribborna. Går minst dubbelt så snabbt att värma/ skrapa panelen efter det. Nya ribbor/ locklister är billiga och går snabbt att montera.
2: Pensla på en blandning av 2/3 rå linolja och 1/3 lacknafta. Blandningen tränger igenom den gamla plastfärgen och mjukar upp denna.
3: Njut av livet ett par dagar, gärna med familjeliv och några lämpliga VM-matcher.
4: Kör hårt med Speedheatern, om du ställer in sidoplåtarna till rätt avstånd räcker en minut värmning för att få ytan trären. Skaffa gärna en original arm/ hållare, det är ett jättebra hjälpmedel.

Lycka till, själv har jag hittills skrapat minst 15 m2 idag med hjälp av min Speedheater.

Användarvisningsbild

Re: Vatten över huvudet

Göt  
#516700 överarbetat skrapa loss det som är löst grunda med grundfärg och måla...

Användarvisningsbild

Re: Vatten över huvudet

Göt  
#516702 Sen du är trött så vila och sök hjälp, gör det du tycker om och släpp det där med att måla om huset ett tag det står kvar....

Användarvisningsbild

Re: Vatten över huvudet

totte  
#516717 Det mesta är väl redan sagt. En tillönskan om bättring får du.

Användarvisningsbild

Re: Vatten över huvudet

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#516721 Jag har också känt likadant med en av bodarna, Det slutade med att jag rev ner hela panelen, spikade ny (mycket roligare jobb!) och målade nytt med falu rödfärg för att slippa skrapa i framtiden :grin:
Jag hoppas innerligt att du kan hitta ett bra sätt att lösa den gordiska knuten och komma vidare med ditt husprojekt :!:

Användarvisningsbild

Re: Vatten över huvudet

JensSkoog  
#516781 Kan bara önska dig det bästa!

Det fixar sig. :wink:
Charlie Brown eller någon annan i "Peanuts" säger: "There is no problem
so big that you can't run away from it", så du är välkommen hit för att sitta
i solen några dagar tillsammans med mig och prata skit - anar
mig att du behöver det 🤗

Avatar Fallback

Re: Vatten över huvudet

Umea  
#517509 Va rädd om dig !

Känns det tungt så avbryt. Att ligga sömnlös och få ångest ska man undvika.

Olja in väggen med impregneringsolja.

Då håller huset till nästa år. Kom ihåg att din hälsa är viktigast i längden !!

Lycka Till !
Hälsningar från Umeå

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).