Motorsåg och handhållet

Jonsered 2045

22 inlägg 17424 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Jonsered 2045

axwell  
#513647 Här en till från Svens Maskin i Norrbotten, lite dyrare men han brukar vara extremt punktlig med snabba leveranser.
https://www.skogsverktyg.se/Reservdelar ... ranti.html

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Jonsered 2045

johan eriksson  
#513654 Va tusan, jag letade ju hos Sven först men hittade ingen. Tydligen börjar man bli blind.

Användarvisningsbild

Re: Jonsered 2045

EssoJ  
#513772 Hittade heller ingen på Svens men köpte dyrt på Gårdsman. Lärpeng kallade man det förr.

Användarvisningsbild

Re: Jonsered 2045

EssoJ  
#515327 Nu är sågen igång men har lite problem med startapparaten. Den fastnar ibland med snöret ute vid start och om sågen då går igång åker snöret in igen men om sågen inte startar blir snöret kvar ute. Har försökt smörja in till fjädern med WD-40 men det verkar inte hjälpa. Har inte vågat mig på att pilla ut paketet med fjädern. Kan det vara det som behövs? Hur gör man utan att inte fjäder sticker iväg?

Användarvisningsbild

Re: Jonsered 2045

totte  
#515361 Kolla om linhjulets lagring är glapp.

Brukar inte vara nåt problem att ta ut fjädern. Inget stort problem att sätta i den om den skulle hoppa ur kasetten.

Användarvisningsbild

Re: Jonsered 2045

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#515445 Prova o spänn den ett varv.

Användarvisningsbild

Re: Jonsered 2045

EssoJ  
#517354 Lite WD 40 i fjädern så blev det mycket bättre.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).