fre 01 jun 2018, 23:00#513786
Jag har en Dji phantom 3 advanced (som vel er samma som proffesional, med unntag för kamera som bara klarer med 2,7K video mot 4K proffesional).
Valde advance då jag inte har datorkraft att syssla med stora 4K filar, så filmar heller i vanlig full HD och 50bilder/sek.
Det kom mycket/ofta software uppdateringer då dessa var nya toppmodeller, men nu har det varit samma typ senasta 1,5 året, så det er lungt. (sen var det ju inte så manga minuter en update tog.)
Och långt går den at flyga med "live stream", säkert 5-6 km eller så under bra forhållanden, men det er vel 3km som garanteras om jag inte minns fel. (dock har jag inte testat så långt själv, men vil minnas det finns filmar på YT som visar detta.)
Jag flyger oftast bara efter bilden på plattan, då den inte ska långt bort för man varken ser eller hör den.
Har vel haft den i 3 år nu och er riktig nöjd med den.
Even om jag var helt nybörjare på detta, så har den inte crashad en enda gång. (kör fortfarandet med orginal propperna.)
Här en eks, på en film jag gjordet för en bekant.
(Här står jag langt bort, och kör bare efter va jeg ser på plattan. (har en 9,1" platta))
Valmet 665s/skogshytt, valtra-valmet 6400, XCG 230LC, Hanix H55DR/Naarva stegmaster, Kesla 102HD/kran 304T, Dalen 2054 vedmaskin+kisa stegmater, Igland wp2000, TR110 vedkutter, Jonsered 2054,-dolmar ps5000. Hva 42, Suzuki king quad 280cc