Bioenergi

Radio programmet klotet,Om soper.

5 inlägg 4878 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Radio programmet klotet,Om soper.

Sture Andersson  
#505133 Lyssna på programmet ,en man ringde in och fråga varför vi importerar soper .Programmet skicka frågan vidare till Åsa Stenmark på IVL Svenska Miljöinstitutet. Svaret blev att det finns för lite soper i Sverige. Inte ett ord om att det finns obegränsat med energi i våra skogar som ingen vill betala för på grund av att dom får betalt för att ta emot soper.



   TS
Avatar Fallback

Re: Radio programmet klotet,Om soper.

Hema  
#505138
Sture Andersson skrev:Lyssna på programmet ,en man ringde in och fråga varför vi importerar soper .Programmet skicka frågan vidare till Åsa Stenmark på IVL Svenska Miljöinstitutet. Svaret blev att det finns för lite soper i Sverige. Inte ett ord om att det finns obegränsat med energi i våra skogar som ingen vill betala för på grund av att dom får betalt för att ta emot soper.
Hörde detta med. De nämnde även inget om askan som läggs på deponi iaf i Lidköping. Sedan så är det viss skillnad på pannor för sopor och pannor för flis. Men det var inget uttömmande svar.

Användarvisningsbild

Re: Radio programmet klotet,Om soper.

Vardon  
#505150 Så rent emot vad alla säger måste vi slänga mera... Hej då miljön....

Avatar Fallback

Re: Radio programmet klotet,Om soper.

Bosse1  
#507686 En annan är så god som en ann :mrgreen:
Elda sopor hemma..

https://wastebot.com/

Avatar Fallback

Re: Radio programmet klotet,Om soper.

norrskog  
#513479 Detta tror jag är melodin helt klart i framtiden.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).