Skogsmässor

SFO-träff i Västerbotten 2018

115 inlägg 46236 visningar 23 följer Svara, dela mm...   

Re: SFO-träff i Västerbotten 2018

DanK  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#511546 Är det några som kommer att åka gemensamt upp till träffen?
Blir det i så fall någon som åker bil som kan tänka sig en passagerare eller något annat liknande alternativ?
Jag har inte anmält mig men har lite svårt att släppa tanken på att åka dit.
Måste ordna ledigt bl.a. och resan dit ska lösas.
Har ju drygt 100 mil dit. MC är ett alternativ. Någon annan som ska åka från västsidan upp?

Elmia

T24X4  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#511761 Ska ni sörlänningar åka till Vindeln så passa på att åka till Lycksele skogsmuseum också. Sevärt med äldre skogsmaskiner. Och som tidigare påpekats Sävar såg men även Martinsson i Bygdsiljum. Där har dom limträ tillverkning för broar och hus. Det som ni inte hinner i år får ni väl ta nästa år. Blir ni "bara" 30 första året lär det bli fler nästa år. Är det Skogsnolia så lär ni behöva en hel vecka här för att hinna med allt.

T24X4  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#511774 Övriga intressanta företag kan vara Oryx simulations i Umeå. Dom gör simulatorer bland annat till skördare osv. Tror att dom blev uppköpta av Komatsu i Umeå. Tegsnäs skidan, ett snickeri som bland annat har börjat med fritidshus i moduler men även den kända Tegsnässkidan. Hällnäs såg, som läggs ner till semestern då Martinssons flyttar all verksamhet till Bygdsiljum. NK Lundström sågverk i Tväråbäck mot Vännäs. Familjeföretag som startades i början på 30 talet.

Ska ni vara längre här så finns möjligheter till paddling i Åman "Åmsele". Hyr kanoter i Åmsele och sen kör dom ut er till eran startposition. Vandring i Mårdseleforsen över div hängbroar. Där finns även möjlighet att grilla vid älven. Skogsvandring upp på Storskällberget 3 mil från vindeln. Utkikstorn med bra sikt. Vissa påstår att man kan se 7 kyrktorn därifrån men det har inte jag lyckats med. Dålig kikare :oops: . Finns stuga på toppen där det även går att övernatta om man inte orkar gå ner samma dag. När det gäller fiskemöjligheter är jag dåligt uppdaterad på bra fiskevatten.

Användarvisningsbild

Kse  
#512499 Är det någon norrifrån som är intresserad av samåkning så åker jag från Kiruna på Onsdag eftermiddag och upp igen på fredag när tillställningen avslutas.
Jag har plats för 6 passagerare och alla som åker med får en Sfo keps. 8)

Användarvisningsbild

branndal  
#512810 Ni som bokat boende, har ni bokat hotellrum stuga eller?

Användarvisningsbild

halvproffs  
#512813 Hotellrum.

Håkan A  
#512815 Sammalunda för mig, hotellrum med ankomst onsdag kväll. Ska bli riktigt kul det här! :-bd

Användarvisningsbild

Vardon  
#512832 Hur ser detaljplaneringen och logistiken däruppe ut?

Funderar på att åka men skulle då anlända till Vindelns station kl 08:26, så finns det möjlighet att bli hämtad och runtskjutsad (betalar med kontanter och whisky)

Sen finns det väl en viss risk att det blir 08:26 SJ tid (allt mellan 1 minut och 1 dygn senare) så risken finns väl att man behöver bli upphämtad under programmet.

Och sen även bli dumpad i vindeln före kl 21 på fredag kväll :)

Nån som vill dela kupé?

Användarvisningsbild

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
branndal skrev:Ni som bokat boende, har ni bokat hotellrum stuga eller?

Jag har bokat tältplats! #:-s 🙏

Användarvisningsbild

Torbjörn Johnsen  
#512981 Det närmar sig Vindeln och SFO-träffen. Detaljerat program finns i trådstarten och länk till anmälan hittar ni här: ANMÄLAN

Förutom det egna boendet är det gratis att vara med men ni måste anmäla att ni kommer så att vi kan beräkna måltider och buss. Jag saknar några som jag vet kommer (@kse @Tåndemåla) men det är nog säkert fler som inte hunnit boka ännu.

Kontaktuppgifter till Vindelns Camping/Hotell Forsen finns också på startsidan för er som behöver en säng att sova i eller en campingplats.

Kan förresten tipsa om at Norwegian har billiga flyg till Umeå från Arlanda :d
Vi ses i Vindeln!

TS
Användarvisningsbild

Lars Lundqvist SLU  
#512984 BRA har billiga flyg från Bromma...:)

Användarvisningsbild

Fredrik Reuter  
#513039 Kommer du vara med från SLU på träffen @Lars Lundqvist SLU?

Det vore riktigt kul! 👍

Användarvisningsbild

Lars Lundqvist SLU  
#513043 Yes. :)

Användarvisningsbild

Torbjörn Johnsen  
#513058 Nu finns det bara 8 hotellrum kvar på Hotel Forsen. Så hög tid att boka för er som vill bo på det sättet. Annars finns även stugor samt campingplatser för tält eller husvagn/husbil.

Här hittar ni kontaktinformationen till Hotell Forsen/Vindelns Camping. Bara att ringa eller maila och boka!

Hotell Forsen i Vindeln
Solviksvägen 10
922 91 Vindeln

Tel. 0933 - 397 00
www.hotellforsen.se
Info(a)hotellforsen.se

TS
Användarvisningsbild

Torbjörn Johnsen  
#513486 Påminner om anmälan till SFO-träffen 7-8 juni. Vi bokar in måltider, fika och middag nu så vi behöver veta hur många som kommer (så att ni inte blir utan mat :surp: ) Saknar t ex @Halvproffs...

Här hittar ni en enkel ANMÄLNINGSSAJT

Har ni inte bokat boendet ännu gör ni det direkt med Hotell Forsen/Vindelns Camping (se kontaktinfo i tidigare inlägg).

Vi ses!

TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).