Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Huddig i skogen

38 inlägg 21171 visningar 11 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Huddig i skogen

barkspaden  
#487475 860? Ser smidig ut, särskilt med skogskran. Grävaggregat kommer nog inte bli mest effektivt är jag rädd. Men att byta aggregatet till kran, är det inte mycket jobb?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Huddig i skogen

barkspaden  
#487477 Okej, såg ditt andra inlägg nu. Har läst om dom men dom är inte så vanliga och lätta att få tag i.

   TS
Avatar Fallback

Re: Huddig i skogen

LP576  
#487484 Att byta grävaggregatet mot skördarkranen tar väl typ en halvdag. Kranen är tiltbar vid bomfästet och har en grym rörlighet. Lyfter 700 kg på 9 meter. 22 kNm i vridmoment. Jag har monterat lunningswinch på den och har dragfäste för timmerkärra med vagnsstyre.

Användarvisningsbild

Re: Huddig i skogen

Lazlo81  
#489738 Kanske redan avhandlat, men isåfall har jag missat det. Har du tagit av huddigliften oxå?? Lr bara korgen?? Brukar va ivägen i skogen iaf. Kul bygge! Huddig med rätt chaufför tar sig fram nästintill överallt. Har jobbat bakom/framför Huddig med en av Sveriges värsta chaufförer under 8 härliga år. På linjejobb, kabel, stormarna etc. Sett så sjukt mkt "omöjliga" körningar! Här i trakten var det en som hade skördaragg på sin 960 oxå. Låg ute på blocket för några år sen, agget alltså..

Användarvisningsbild

Re: Huddig i skogen

Andreas99  
#496920 Hur går det för er, har ni haft någon grävlastasködare träff? Har du kommit ut i skogen och fått testa Huddinge och stegmataren?

Användarvisningsbild

Re: Huddig i skogen

barkspaden  
#496924 Nej, har inte tagit mig ut i skogen än. Har 20 mil till skogen så det blir att ta upp den när vintern är över och jag inte behöver den hemma för snöröjning.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Huddig i skogen

barkspaden  
#512635 Har varit och provat nu, i typ röjning så det var lite trångt. Och köra för första gången och sedan försöka filma var inte enkelt. Om någon är intresserad kan jag försöka ordna så jag kan köra med båda händerna.



Senast redigerad av barkspaden sön 20 maj 2018, 23:21, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Huddig i skogen

barkspaden  
#512636

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).