Fredrik Reuter skrev:Hej,
Mina erfarenheter av vätska i däcken är idel positiva. Drift och stabilitet påverkas till det positiva.
En nackdel är väl kostnaden att få det fyllt?
aggesund skrev:Det är bara att fylla Martin! Jag har det i min nu för de svaja så ini norden med fulla rislass! Ja har inte märkt nån skillnad på driften. Slår lite mer när det går över stubbar men det är väll de enda. Kosta så lite att fylla så de va inget att tveka på
Gaffe skrev:Vilken sorts vätska används idag?
Kommer så väl ihåg en vinter för några år sen när vi fick upp en dansk-importerad NH 5075 med frontlastare och vätskefyllda hjul.
Gick bra tills det över en helg slog till och blev -10 grader. Startade iväg och kom väl upp i 25-30 km/h och höll på flyga av vägen med den obalans det blev med djupfrysta däck då isen släppte. Danmark hade visst inte samma köldegenskaper i sin saltvattenblandning. [emoji849]
Slangarna var bara trasor enligt däckverkstaden.
martiniholma skrev:aggesund skrev:Det är bara att fylla Martin! Jag har det i min nu för de svaja så ini norden med fulla rislass! Ja har inte märkt nån skillnad på driften. Slår lite mer när det går över stubbar men det är väll de enda. Kosta så lite att fylla så de va inget att tveka på
Gött de!! Jag har tid på måndag. Ganska precis 400 kg/hjul och 1800:-. Blir nog bra det
Gaffe skrev:martiniholma skrev:aggesund skrev:Det är bara att fylla Martin! Jag har det i min nu för de svaja så ini norden med fulla rislass! Ja har inte märkt nån skillnad på driften. Slår lite mer när det går över stubbar men det är väll de enda. Kosta så lite att fylla så de va inget att tveka på
Gött de!! Jag har tid på måndag. Ganska precis 400 kg/hjul och 1800:-. Blir nog bra det
Till hur många procent fyller man däcken? Tänker det behöver vara en viss mängd luft för fjädring