Skogsnyheter

Margareta Svenning får munkavle av sin chef

8 inlägg 3493 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Margareta Svenning får munkavle av sin chef

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#511378 Juristen på länsstyrelsen i Skåne, Margareta Svenning, har nu hamnat i blåsväder, efter att ha hjälp en vän på miljöförvaltningen i Höör. Så nu får hon inte längre tala med journalister. https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane ... urnalister

För oss som bor utanför Skåne, så är nog Margareta Svenning mest känd för att hon hjälpte Klas Sandell att utreda allemansrätten - med ett tvivelaktigt resultat! Allemansrätten ska utredas...
/Niklas



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Margareta Svenning får munkavle av sin chef

MDin  
#511387 Vi måste värna om yttrandefrihetsrätten YGL.
Att sätta tunghäfta på kommunalanställda är ett lagbrott.

Användarvisningsbild

Re: Margareta Svenning får munkavle av sin chef

ananders  
#511406 Hon blev avskedad idag.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane ... skedas-hon

Avatar Fallback

Re: Margareta Svenning får munkavle av sin chef

MDin  
#511408 Hoppas innerligt att hon driver frågan. Visserligen ska en bisyssla okejat av arbetsgivaren, men tar man inte betalt definieras det inte som bisyssla. Bisyssla är att man har arbete som ger inkomst och strider mot den anställning man innehar. Säljer man korv på fotbollsmatcher och innehar en anställning som korvtillverkare så är det en konkurrerande verksamhet.

Användarvisningsbild

Re: Margareta Svenning får munkavle av sin chef

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#511444 Det är på tiden att Länsstyrelsen börjar städa ut anställda med tvivelaktiga bisysslor. Det har ju kommit in en del aktivister där, som äventyrar Länsstyrelsens trovärdighet.
/Niklas

   TS
Avatar Fallback

Re: Margareta Svenning får munkavle av sin chef

MDin  
#511458
Niking skrev:Det är på tiden att Länsstyrelsen börjar städa ut anställda med tvivelaktiga bisysslor. Det har ju kommit in en del aktivister där, som äventyrar Länsstyrelsens trovärdighet.
/Niklas


Du har så rätt Niklas, men den här anledningen är Fel. Juridiskt sett.
Personen har jag inga synpunkter på.

Användarvisningsbild

Re: Margareta Svenning får munkavle av sin chef

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#511478
MDin skrev:
Niking skrev:Det är på tiden att Länsstyrelsen börjar städa ut anställda med tvivelaktiga bisysslor. Det har ju kommit in en del aktivister där, som äventyrar Länsstyrelsens trovärdighet.
/Niklas


Du har så rätt Niklas, men den här anledningen är Fel. Juridiskt sett.
Personen har jag inga synpunkter på.


Tänkbart, ty jag är inte någon jurist. Men ibland så får ändamålet helga medlen! :grin:
/Niklas

   TS
Avatar Fallback

Re: Margareta Svenning får munkavle av sin chef

MDin  
#511487 Säger inte emot dig den här gången heller. Jag är inte någon utbildad jurist fast jag har arbetat med lagar och avtal i 25 år.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).