Skogsnyheter

Skogsstyrelsen kontrollerar nu hyggen med helikopter

20 inlägg 5311 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Skogsstyrelsen kontrollerar nu hyggen med helikopter

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#508812 De lär säkert kunna hitta potentiella områden med nyckelbiotoper (gammelskog och dylikt) från helikoptern, för att sedan skicka in markpersonal för att fastställa om det är nyckelbiotop eller ej. 😡
/Niklas

Elmia
Avatar Fallback

Re: Skogsstyrelsen kontrollerar nu hyggen med helikopter

Hema  
#508836
Niking skrev:De lär säkert kunna hitta potentiella områden med nyckelbiotoper (gammelskog och dylikt) från helikoptern, för att sedan skicka in markpersonal för att fastställa om det är nyckelbiotop eller ej. 😡
/Niklas

Kan det bli fd. fallskärmsjägare med dragna förstoringsglas i högsta hugg?

Avatar Fallback

Re: Skogsstyrelsen kontrollerar nu hyggen med helikopter

Palakangas  
#508840
Hema skrev:
Niking skrev:De lär säkert kunna hitta potentiella områden med nyckelbiotoper (gammelskog och dylikt) från helikoptern, för att sedan skicka in markpersonal för att fastställa om det är nyckelbiotop eller ej. 😡
/Niklas

Kan det bli fd. fallskärmsjägare med dragna förstoringsglas i högsta hugg?

Över vissa områden med gnällspikar blir det..

Avatar Fallback

Re: Skogsstyrelsen kontrollerar nu hyggen med helikopter

Hema  
#508850 Det skulle jag kalla kontrollerad skogsbrand och om det sker på vintern så slipper en massa djur fara illa.

Användarvisningsbild

Re: Skogsstyrelsen kontrollerar nu hyggen med helikopter

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#508868
Hema skrev:
Niking skrev:De lär säkert kunna hitta potentiella områden med nyckelbiotoper (gammelskog och dylikt) från helikoptern, för att sedan skicka in markpersonal för att fastställa om det är nyckelbiotop eller ej. 😡
/Niklas

Kan det bli fd. fallskärmsjägare med dragna förstoringsglas i högsta hugg?


Tja, det finns ju något som heter GPS, som med fördel kan kombineras med en georefererad karta. En klart potent kombination, kan jag intyga. Å det har nog även Skogsstyrelsen med flera insett...
/Niklas

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).