Traktorn i skogen

Belarus 570/920

6 inlägg 4541 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Belarus 570/920

mikols  
#508188 Hej,
Har precis fått tag i en Belarus 572 samma som 920 fast med mindre motor. Är ren nybörjare så därför kanske frågan är korkad för er vana.

Jag har bara 3-4 växlar 1:an låg och 1:an hög samt back. Där 2:an och 3:an ska vara händer inte något när jag letar växlar finns inte någon växel där.

Är det någon spak eller liknande som typ något lågfartsläge eller diff som kan vara tillslaget?

Tacksam för hjälp!

/Micke



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Belarus 570/920

Amatörhuggare 62  
#508195 Går det snurra på växelspaksknoppen. Har för mig man snurrar på den.
När man växlar.

Avatar Fallback

Re: Belarus 570/920

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#508254 Som en luttrad Belarusägare sa: " Om jag hittar en växel så kör jag på den hela dagen"

Användarvisningsbild

Re: Belarus 570/920

mikols  
#508267 Vore roligt och hitta en med lite mera fart 😀

   TS
Avatar Fallback

Re: Belarus 570/920

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#508295 Det är ganska enkelt att lyfta på locket till växellådan. Någon växelförare kan ha släppt i svetsfogen. Fördelen med Belarus är att allt är primitivt gjort. Nackdelen är att man vet aldrig om montören har varit nykter.

Användarvisningsbild

Re: Belarus 570/920

mikols  
#508528 Det finns fler växlar även i min. Det verkar som den enda som det är mm-precision på i hela traktor är växellägena. :d

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).