Motorsåg och handhållet

hur många använder snöskyddet,nackskyddet

26 inlägg 8363 visningar 3 följer Svara, dela mm...  
Husqvarna
Användarvisningsbild

Re: hur många använder snöskyddet,nackskyddet

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#50015Skyddet sitter på jämt, håller med Skogsgotte om att barren är det värsta!
På sommarn när man plantröjer ger den skugga så man slipper bränna nacken :grin:

Husqvarna motorsågar

JoRu  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#50118Brukar ha det hoprullat och fastklämt mellan hjälmen och insatsen. Då kan man ta ut det vid behov.
Nån mer en jag som borrat hål i hjälmen för bättre ventilation ? (HVA hjälm)

risarn  
#50126håller med joru,ventilationshålen man skulle mejsla ut själv i nya hva hjälmen blir ynkligt små

var borrade du nånstans på hjälmen? minskar det säkertheten något o borra,undrar hmmhmm

TS

Henrik Petersen  
#50142Har den altid på, hatar att bli blöt i nacken.

Henrik

Yanmar 1502d  
#50219Sitter alltid på. Hatar att få barr i nacken.

JoRu  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#50222Borrade i "perforeringen" mitt uppå hjälmen. Tog bara vartannat för säkerhetsskull. Hjälmen blir nog inte säkrare
av att man borrar i den. Men det måste vara nåt syfte med att hjämen ser ut som den gör. Tyckte det blev lite svalare i alla fall.
Ska bara få tag i ett mindre visir så blir hjälmen nog riktigt bra.

Användarvisningsbild

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#50243Alltid på,önskar även elvärme i visiret för att hålla isfritt.

ace###  
#50301Jag använder alltid nackskyddet när jag sågar.. tycker inte der stör.. och det motverkar barr, pinnar, kottar och annan skit från att hamna i nacken.. jag har dock gjort en egen "budget variant" av tunn vaxduk (inte den glansiga typen) kostade kanske 4kr (köpte en remsa för 11kr som räcker till minst fyra stycken) den är luftig och lätt.. och förhållandevis slitstark.. :wink:

/ACE###

getost91  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
ace### skrev:Jag använder alltid nackskyddet när jag sågar.. tycker inte der stör.. och det motverkar barr, pinnar, kottar och annan skit från att hamna i nacken..
/ACE###

kan bara hålla med..mera sällan som man blir myggbiten i nacken också..fader är eller var negativ och tyckte att det satt ivägen innan han ens hade provat hjälmen :???: som vanligt. dock ändrade han sig när vi hade fällt i några timmar och han hade mängder med smörja innanför tröjan och jag med nackskydd inte hade något alls :lol:

Skogsmullle  
#50525här används det hela tiden tycker int öm å få fullt med bôs i jackan när jag röjer eller hugger och inte hällst snö på vintern

:wink: :wink:

calle336  
#50648Instämmer med de flesta andra här. Det sitter på jämt även vid röjning på sommaren.

Annons:
Aspen biobränsle
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).