Socialt (mer om oss)

Senaste filmen!

200 inlägg 58462 visningar 23 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Senaste filmen!

Hema  
#472939
Niking skrev:Igår såg jag Sameblod. Den handlar om en samisk kvinna som gör upp med sitt förflutna.
/Niklas

Vad tyckte du om den då?

Själv såg jag Tom Cruses senare film "American made", vilken jag tyckte va en höjdare. Skön berättelse, som gav en del skratt. Handlar om Tom som är en bra pilot som dras in i CIA och får utföra olika flyguppdrag, vilket ger kontakter som leder till.. Klart sevärd.

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Senaste filmen!

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#472982
Hema skrev:
Niking skrev:Igår såg jag Sameblod. Den handlar om en samisk kvinna som gör upp med sitt förflutna.
/Niklas

Vad tyckte du om den då?

Själv såg jag Tom Cruses senare film "American made", vilken jag tyckte va en höjdare. Skön berättelse, som gav en del skratt. Handlar om Tom som är en bra pilot som dras in i CIA och får utföra olika flyguppdrag, vilket ger kontakter som leder till.. Klart sevärd.

Sisådär! Den beskrivs visa den rasism som samerna utsatts för under 1930-talet, men jag tycker nog att filmen handlar om mest om hennes egen inre livsresa, när hon som ung valde att leva som svensk istället för som renskötare.
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Senaste filmen!

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#474871 Är precis hemkommen. Efter att ha sett The Lego Ninjago Movie. Med pojken o en kompis till honom.

Dom tyckte den var jättebra. Lite lång var den nog. För dom skruvade på sig på slutet.

Jag var väl inte lika entusiastisk. Men för 7-åriga pojkar så var den. :-bd

Men man har förhoppningsvis lite bättre koll när man ska bygga lego med honom nästa gång. :wink:

Avatar Fallback

Re: Senaste filmen!

husqvarna_med_sthil  
#474927 Moneymonster såg vi här igår kväll. George Clooney i en bra roll, tyckte om filmen, värd att se. Jag är en före detta filmtok. Byggde en biograf med ljudanläggning och projektor samt la en oförsvarlig mängd slantar men det hade sina ljusa stunder av upplevelser. Nu tittar vi på en tv med inbyggda högtalare eller på datorn :grin:

Avatar Fallback

Re: Senaste filmen!

Hema  
#475020
husqvarna_med_sthil skrev:Moneymonster såg vi här igår kväll. George Clooney i en bra roll, tyckte om filmen, värd att se. Jag är en före detta filmtok. Byggde en biograf med ljudanläggning och projektor samt la en oförsvarlig mängd slantar men det hade sina ljusa stunder av upplevelser. Nu tittar vi på en tv med inbyggda högtalare eller på datorn :grin:

Med dyra filmer på bluray och streaming som mestadels går på stereo, försvinner fördelen med ett dyrt surround.

Avatar Fallback

Re: Senaste filmen!

TheJo  
#475325 Riktigt intressant dokumentär om hur mycket man kan plåga sig själv.

Finns på Netflix.

Avatar Fallback

Re: Senaste filmen!

Hema  
#475404 The Accountant med Ben Affleck. Bättre än väntat. 4/5

Baywatch den senaste, är en komedi/parodi som driver på ett skämtsamt sätt med hela Baywatchgrejen. 3/5

Användarvisningsbild

Re: Senaste filmen!

machonisti  
#482477 Vet inte när jag var på bio sist.
Igår kväll såg vi på okänd soldat.
https://tuntematonsotilas2017.fi/sv/
Jag har svårt att bestämma mig.
Bra / dålig vet inte.
Svårt då många äldre jag känt var med
och många släktingar stupade.

   TS
Avatar Fallback

Re: Senaste filmen!

Hema  
#482550 Orientexpressen. Har svårt att ge betyg, vet iofs inte vad jag hade förväntat mig heller. Stark 3:a kanske.

Användarvisningsbild

Re: Senaste filmen!

JensSkoog  
#482576
machonisti skrev:Vet inte när jag var på bio sist.
Igår kväll såg vi på okänd soldat.
https://tuntematonsotilas2017.fi/sv/
Jag har svårt att bestämma mig.
Bra / dålig vet inte.
Svårt då många äldre jag känt var med
och många släktingar stupade.

Vet inte om jag kommer se den filmen. Vil inte att något ska komma i vägen för boken som
jag holler som en av dom tre största i världslitteraturen. Har läst allt av Väinö Linna, och
han är en av mina absoluta favoriter, som skriver Finsk historia på ett sätt som få andra mästrar.

Avatar Fallback

Re: Senaste filmen!

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#502265 Bra YouTube video om krigen, frå østfronten

Användarvisningsbild

Re: Senaste filmen!

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#506395 Var på bio med familjen och tittade på Coco.

Handlade om en pojke med musikdrömmar. Men familjen har förbjudit musik i generationer. Kan ju säga att den fanns skelett i garderoben. :wink:

Det var en bra o rolig film. :-bd

Avatar Fallback

Re: Senaste filmen!

uge  
#506438 Har just varit och sett Tårtgeneralen. Den är en rolig och en film med lite sting i . Tycker inte tvprogrammen med Filip och Fredrik är särskilt bra, men filmen är en positiv överraskning. Den handlar om Köping, som Hasse P ville få in i Guiness rekord bok, med Värdens längst smörgåstårta.

Användarvisningsbild

Re: Senaste filmen!

Erre  
#540268 Är ju jul.
Så dags för Die Hard 1 nu. :-bd

Användarvisningsbild

Re: Senaste filmen!

Erre  
#540269 Bara för det så börjar 2 an på kanal 6 nu. :lol:

Men jag kör 1 an.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).